کد خبر: ۶۳۷۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

ژاپن «خطر سفر به ایران» را برداشت

وزارت خارجه ژاپن هشدار «خطر سفر به ایران» را حذف و نقشه امنیتی ایران را از حالت اخطارآمیز خارج کرد.
ژاپن «خطر سفر به ایران» را برداشت
آفتاب‌‌نیوز :

ژاپن پس از پاسخ نظامی ایران به آمریکا و سرنگونی هواپیمای اوکراینی، شهروندانش را از سفر به ایران منع و به اتباعش که در ایران حضور داشتند، توصیه کرد سفر به ایران را متوقف کنند و در اسرع وقت به کشور برگردند.

در پی این اقدام، رنگ نقشه امنیتی ایران نیز «نارنجی تیره» شد. آن‌طور که در وب‌سایت وزارت امور خارجه ژاپن توضیح داده شده، رنگ نارنجی تیره با درجه ۳ امنیتی، به معنی پرهیز از سفر به این مناطق است. در این سطح به شهروندان ژاپنی که در آن منطقه و یا کشور حضور دارند، توصیه می‌شود سفر را متوقف و آن منطقه را ترک کنند.

ژاپن «خطر سفر به ایران» را برداشت
نقشه امنیتی ایران، پس از تشدید تنش بین ایران و آمریکا و سرنگونی هواپیمای اوکراینی.
سطح امنیت ایران در این نقشه ۳ است که اکنون تغییر کرده.

طبق توضیح وزارت امور خارجه، این رنگ به معنی «پرهیز از سفر به این مناطق، توقف سفر و بازگشت به کشور» است.

این اخطار که عقب‌نشینی آژانس‌ها و توریست‌های ژاپنی و حتی خروج نمایندگان شرکت‌های بزرگ ژاپنی (سوگو شوشا) از ایران را سبب شد، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را بر آن داشت در نامه‌ای خطاب به دستیار وزیر امور خارجه کشورمان در امور آسیا و اقیانوسیه، با اشاره به بالا رفتن ریسک سفر به ایران در ژاپن و خسارت‌های اقتصادی غیرقابل جبرانی که ادامه این روند به دنبال خواهد داشت و ورود گردشگران ژاپنی را تا چند سال متوقف خواهد کرد، درخواست کند برای برگرداندن امنیت ایران به سطح قبلی تعاملات و اقدامات لازم انجام شود.

پس از گذشت حدود یک ماه از این جریان، وزارت امور خارجه ژاپن در اقدام تازه‌ای، سطح امنیتی ایران را یک درجه تغییر داده و نقشه را کمرنگ‌تر (نارنجی) کرده است. درحال حاضر سطح ۲ برای امنیت ایران درنظر گرفته شده که در این حالت، به شهروندان ژاپنی توصیه می‌شود از سفر غیرضروری به این کشور پرهیز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین