کد خبر: ۶۳۷۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱

آمریکا ادعای حمله ایران به تاسیسات نفتی سعودی را تکرار کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بار دیگر ادعای اثبات نشده حمله ایران به تاسیسات نفتی سعودی را تکرار کرد و مدعی شد ایران چشم انداز راه حل سیاسی در یمن را تضعیف می‌کند.
آمریکا ادعای حمله ایران به تاسیسات نفتی سعودی را تکرار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

کلی کرافت روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع یمن برگزار شد، نسبت به کندی اجرای توافقنامه ریاض ابراز نگرانی کرد و افزود: ما از دولت یمن و شورای انتقالی جنوب می خواهیم سریعاً توافقنامه را عملی کنند و از ادامه تسهیل سازی عربستان در این روند استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: ما از تشدید مداوم تنش میان حوثی‌ها و ائتلاف تحت رهبری سعودی و از دست رفتن پیشرفت احتمالی به سمت یک راه حل سیاسی نگران هستیم. ما از طرفین می خواهیم که خویشتنداری کنند و مسیر تنش زایی را مسدود سازند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با ادعای اینکه در گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد در امور یمن جمع‌بندی شده است که حمله ۱۴ سپتامبر علیه تاسیسات سعودی، متوجه حوثی‌ها نیست، اظهار کرد: دبیر کل هم در گزارش اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ یادآور شده است که هواپیماهای بدون سرنشین بکار رفته در این حمله شامل قطعات شناخته شده در پهپادهای ایرانی است.

کرافت مدعی شد: فقط یک نتیجه گیری منطقی وجود دارد که می توان از این یافته‌ها استخراج کرد؛ ایران حملات به تاسیسات آرامکو را از خاک خود آغاز کرد. ایران همچنان به تضعیف چشم انداز راه حل سیاسی در یمن ادامه می دهد. هفته گذشته، نیروی دریایی ایالات متحده ۳۵۸ موشک ساخت ایران و سایر سلاح‌ها را در مسیر انتقال به حوثی‌ها توقیف کرد. ما این شواهد را در اختیار سازمان ملل و سایر شرکای بین المللی قرار داده ایم.

وی که دولتش از ائتلاف سعودی و قتل عام مردم یمن حمایت کامل دارد، ادامه داد: در حالی که همه ما در اطراف این میز خواستار بازگشت به مذاکرات هستیم، ایران با ادامه ارسال سلاح های پیشرفته به حوثی ها در نقض تحریم تسلیحاتی این شورا، رنگ های واقعی خود را نشان می دهد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین انصارالله یمن را به ممانعت از ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم شمال یمن متهم کرد و گفت: ایالات متحده در کنار تلاش‌های سازمان ملل و سایر آژانس‌های امداد رسانی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه بر اساس اصول بشریت، بی طرفانه و مستقلانه قرار دارد.

کرافت افزود: ما از رهبران یمن می خواهیم که به تشدید خصومت پایان دهند. این تنها راه پایان دادن به رنج‌ها و ویرانی‌هایی است که یمن را برای مدت بسیار طولانی درگیر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین