کد خبر: ۶۳۷۳۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲

رایزنی شبانه کردها و اهل سنت در مورد کابینه علاوی

عضو ائتلاف نیروهای عراقی اعلام کرد که یک نشست حساس با حضور احزاب مختلف سه شنبه شب در خانه «محمد الحلبوسی» رییس مجلس برای تعیین سرنوشت کابینه نخست وزیر برگزیده «محمد توفیق علوی» برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد الکربولی» ساعتی پیش در صفحه توئیتر نوشت که «اکنون در خانه رییس مجلس الحبوسی گروه های اتحاد نیروهای ملی، همه احزاب کرد و ائتلاف نیروهای اهل سنت گرد هم آمده اند تا به موضع واحد و مشخص درباره کابینه نخست وزیر جدید دست یابند.»

رایزنی شبانه کردها و اهل سنت در مورد کابینه علاوی

وی نوشته که این یک جلسه «مینی مجلس» (مجلس کوچک) با روحیه ای میهن پرستانه و مسوولانه است.
علوی یکشنبه هفته جاری اعلام کرده بود که کابینه نزدیک به تکمیل شدن است و وی وزیران خود را از میان مستقل ها، افراد متخصص و به دور از نفوذ احزاب انتخاب کرده است.

برخی خبرها حاکی است که کابینه علاوی اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده برای رای اعتماد به مجلس معرفی می شود.

کردها و نیروهای اهل سنت عراق خواستار گنجاندن وزرای پیشنهادی خود در کابینه هستند امری که به نظر می رسد با مخالفت علاوی مواجه شده است.

جبهه سیاسی مخالف کابینه علاوی را شامل سه گروه کرد (احزاب دمکرات، اتحادیه میهنی و تغییر) به علاوه ائتلاف قوا و الوطنیه ذکر کرده اند.

الحلبوسی و بارزانی یکشنبه گذشته در اربیل تاکید کردند که دولت جدید علاوی باید دربرگیرنده و انعکاس دهنده همه قومیت ها و مذاهب عراق باشد و منجر به افزایش مشارکت ملی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین