کد خبر: ۶۳۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

آمازون به خاطر ایرانی بودن یک نویسنده، آثار او را از سایت خود حذف کرد

نویسنده دو کتاب که آثارش پیش از این در سایت آمازون عرضه شده بود، می‌گوید که این سایت عرضه جهانی کتاب در ایمیلی به او اعلام کرده است که به دلیل تحریم کشورمان، آثار این نویسنده ایرانی هم از سایت حذف شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی تحریم‌های گسترده آمریکا و غرب علیه کشورمان، این تحریم‌ها شامل آثار فرهنگی هم شده و در این راستا چاپ و نشر ترجمه انگلیسی دو کتاب «پدیدارشناسی بحران‌های اجتماعی» و «میراث سیاسی قرآن» اثر سید حسین‌علی موسوی در کشور آمریکا ممنوع شد.

آمازون به خاطر ایرانی بودن یک نویسنده، آثار او را از سایت خود حذف کرد

سیدحسین‌علی موسوی نویسنده این آثار ضمن اعلام این خبر گفت: این دو کتاب به زبان انگلیسی تألیف شدند و به واسطه یکی از دوستان توسط مؤسسه‌ای در برخی کشورها منتشر شد.

وی ادامه داد: این دو کتاب هم به صورت مکتوب و هم به صورت مجازی در خارج از ایران خصوصاً در آمریکا منتشر شد و منعی هم برای این کار نبود و همه مجوزها هم در این زمینه اخذ شده بود تا اینکه چندی پیش چاپ و نشر این کتاب‌ها ممنوع و از روی اغلب سایت‌ها هم حذف شدند.

موسوی درباره حذف این کتاب‌ها گفت: طی دو ـ سه هفته گذشته ایمیلی از طرف شرکت آمازون برای من ارسال شد که در آن صراحتاً به من اعلام شد چون شما ساکن کشوری هستید که مورد تحریم دولت آمریکاست و از آن کشور مورد تحریم این کتاب‌ها را ارسال کرده‌اید، هر دو کتاب حذف می‌شوند و درآمد فروش کتاب‌ها و دسترسی به آن هم بلوکه می‌شود و شما دیگر قادر به دسترسی برای اصلاح و تغییرات در کتاب و مدیریت آن نخواهید بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین