کد خبر: ۶۳۷۳۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

حزب‌الله عراق: قدرت مقاومت حتی در تصور آمریکا هم نمی‌گنجد/ نیروهای آمریکایی کاملا در محاصره‌اند

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تأکید کرد مقدمات مقابله با آمریکا از چند سال پیش تکمیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

جعفر الحسینی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در مصاحبه با المیادین گفت: دیدارهایی در قم و بغداد بین رهبران گروه‌های مقاومت عراق برگزار و گزینه‌های استراتژیک برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشور بررسی شد. مقاومت عراق تحرکاتی را بر روی خاک برای نظارت بر نیروهای آمریکایی و حضورشان در عراق انجام می‌دهد.

وی گفت: شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تمام جزئیات مربوط به مقاومت عراق را پیگیری می‌کرد. ما با هم‌پیمانانمان در تهران برای بررسی راه‌های پاسخ به ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی همکاری می‌کنیم. آمریکایی‌ها فکر کردند این ترور باعث از هم پاشیدن گروه‌ها می‌شود اما برعکس شد و گروه‌ها با هم متحد شدند و برای اخراج نیروهای آمریکایی به اجماع رسیدند.

حزب‌الله عراق: قدرت مقاومت حتی در تصور آمریکا هم نمی‌گنجد/ نیروهای آمریکایی کاملا در محاصره‌اند

وی گفت: خواسته آمریکا تقسیم عراق از نظر سیاسی است اما مردم تظاهرات میلیونی علیه آمریکایی‌ها برگزار کردند. نیروهای آمریکایی به طور کامل در داخل عراق محاصره هستند و تنها از طریق هواپیماها رفت و آمد می‌کنند. واشنگتن دنبال فرصتی برای دستیابی به زمان اضافه برای ماندن در عراق تا انتخابات است اما ما با این مسئله مخالفت کردیم.

الحسینی گفت: عراق به میدان نبرد با اسرائیل بازگشته و شهید سلیمانی نیز همین روش را داشت. مقدمات مقابله با آمریکایی‌ها از چند سال پیش تکمیل شده است. این مقابله همچنان ادامه دارد اما به ویژه در منطقه القائم به صورت غیرعلنی بوده است. محور مقاومت در مقابله با آمریکا متحد است. قدرت گروه‌های مقاومت عراق در تصور آمریکا نمی‌گنجد.

وی تأکید کرد: سفارت آمریکا در بغداد حکمرانی می‌کند و بر برخی طرف‌ها حتی در داخل پارلمان سلطه دارد. باید حضور سیاسی آمریکا در عراق مثل کشورهای دیگر باشد. واشنگتن به فشار بر بغداد در بسیاری از مسائل از جمله البوکمال ادامه می‌دهد.

الحسینی گفت: هماهنگی امنیتی و نظامی بین بغداد و دمشق کاملا واضح است و عراق در استان‌های مرزی با سوریه برای ممانعت از تحرکات نیروهای آمریکایی و ایجاد پایگاه نظامی حضور دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین