کد خبر: ۶۳۷۴۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن در سال ۹۹

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه رشد قیمت مسکن در سال ۹۹ کمتر از نرخ تورم خواهد بود گفت: قیمت مسکن تا پایان امسال تغییر نخواهد داشت.
پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن در سال ۹۹
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سئوال که رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم سال ۹۹ را کمتر از ۲۰ درصد اعلام کرده است آیا رشد قیمت مسکن نیز می تواند در همین حدود باشد؟ گفت: بخش مسکن با ۱۷۰ تا ۱۸۰ شغل مستقیم در ارتباط است و قطعا این ارتباط و رونق در بخش مسکن می تواند سایر صنایع و مشاغل را به حرکت دربیاورد پس چنانچه بخش مسکن رونق بگیرد برای اقتصاد کلان نیز مفید و مناسب خواهد بود.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن در چند روز اخیر افزایش نداشته و هر گونه تغییر و تحول در قیمت از دید مشاوران املاک در امان نخواهد بود گفت: هر رونقی در بخش مسکن به دلیل ارتباطی که با صنایع مهم کشور دارد به نفع اقتصاد خواهد بود و می تواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد انجام وظیفه کند.

پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن در سال ۹۹

خسروی اظهار داشت: قیمت مسکن در سال ۹۹ اگر هم دستخوش تحول شود و اگر رشد کند بدون شک کمتر از نرخ تورم عمومی اعلام شده از سوی بانک مرکزی خواهد بود.

روز گذشته عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم عمومی در سال ۹۹ را کمتر از ۲۰ درصد اعلام کرد.

وی ادامه داد:هدف بانک مرکزی کنترل انحصارات است و هیچ کدام از پیش‌بینی‌های همکاران بانک مرکزی برای سال آینده تورم بالای ۲۰ درصد را نشان نمی‌دهد. بنابراین انتظاراتی که برای تورم بالا در طی رشد نقدینگی مطرح می‌کنند، صحت ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از تاثیر افزایش نقدینگی بر تورم چیست گفته بود که رشد نقدینگی ۲۸ درصد بوده و طبق آمار غیررسمی تا آخر بهمن‌ماه نیز همین حدود بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین