کد خبر: ۶۳۷۴۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

قیمت دلار در آستانه نشست FATF

 نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (چهارشنبه) بدون تغییر قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به قیمت ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته شد.
آفتاب‌‌نیوز :

بر این اساس، نرخ خرید هر دلار امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان و فروش ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود.

قیمت خرید هر یورو نیز ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۵ هزار و۴۰۰ تومان شد.

قیمت دلار در آستانه نشست FATF

میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا ۱۵ هزار و ۳۸۷ تومان و هر دلار ۱۴ هزار و ۱۵۹ تومان بود.

همچنین در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو ۱۴ هزار و ۲۸۴ تومان فروخته شد، حواله دلار نیز ۱۲ هزار و ۷۶۸ تومان به فروش رسید.

نرخ دلار در روزهای اخیر با جوسازی سفته بازان، به دلیل نزدیک شدن به نشست FATF و نگرانی از قرار گرفتن نام ایران درلیست سیاه این نهاد مالی، رو به افزایش گذاشته است.

قرار است در نشست اصلی FATF به موضوع تصویب نشدن لوایح FATF پرداخته می‌شود.

این گونه شایعه شده که ایران به دلیل تصویب نکردن همه لوایح FATF در لیست سیاه این نهاد قرار می‌گیرد، اما برخی دیگر معتقد هستند که بعید است این اتفاق در نشست پیش روی FATF رخ دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این باره می‌گوید: نمایندگان ایران در اجلاس مقدماتی شرکت کرده و نظرات خود را مطرح کردند.

رییس کل بانک مرکزی نیز گفت: نوسانات اخیر نرخ ارز به دلیل این است که برخی به بهانه برگزاری جلسه FATF تلاش می‌کنند در بازار ارز التهاب ایجاد کنند این در حالی است که بارها اعلام کرده‌ایم این موضوع تاثیری بر این بازار نخواهد داشت.

عبدالناصر همتی اظهار داشت: برخی می‌گویند که سطح مقاومت ۱۴ هزار تومان نرخ ارز شکسته شده است اما باید به یاد داشت که در یک سال گذشته حدود سه بار این سطح شکسته شده اما بانک مرکزی توانست بازار را کنترل کرده و قیمت‌ها متعادل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین