کد خبر: ۶۳۷۴۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

عرضه ۲۰ هزار تن گوشت قرمز و مرغ به بازار شب عید

مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام کشور گفت: ۲۰ هزار تن گوشت قرمز و مرغ برای شب عید در نمایشگاه‌های بهاره عرضه می‌شود که موجب تعادل بازار خواهد شد.
عرضه ۲۰ هزار تن گوشت قرمز و مرغ به بازار شب عید
آفتاب‌‌نیوز :

« حسن عباسی معروفان » روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: طبق روال هر سال جهت متعادل سازی قیمت گوشت در شب عید، با شروع برگزاری نمایشگاه‌های بهاره ۱۰ هزار تن گوشت قرمز گوساله وارداتی به بازار عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: بخشی از این گوشت‌ها در قالب طرح معیشتی با نرخ هر کیلوگرم ۴۰ هزار تومان و بخشی نیز در خارج از این طرح با نرخ هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیر عامل شرکت پششتیبانی امور دام کشور افزود: همچنین ۱۰ هزار تن گوشت مرغ با نرخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان در نمایشگاه‌های بهاره به منظور تنظیم بازار به فروش می‌رسد.

وی گفت: در صورت نیاز، ذخایر بیشتری به بازار عرضه می‌شود تا مصرف‌کنندگان در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید دچار مشکل نشوند.

متعادل شدن قیمت گوشت قرمز در روزهای آتی

عباسی معروفان افزود: برف اخیر در تردد و حمل و نقل عرضه دام زنده و گوشت قرمز مشکلاتی ایجاد کرده بود که همین امر موجب افزایش قیمت در برخی استان‌ها شد.

این مقام مسوول با تاکید براینکه مشکلی در تامین داخلی گوشت قرمز نداریم تصریح کرد: اکنون با مازاد دام زنده سنگین و سبک نیز روبرو هستیم که قرار است برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، هر کیلوگرم گوشت منجمد گوساله به قیمت ۲۷ هزار تومان خریداری شود.

به گفته وی، اکنون قیمت دام زنده سنگین کمتر از ۲۷ هزار تومان عرضه می‌شود که موجب انباشت دام و ضرر تولیدکنندگان داخلی شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: شرایط آب و هوایی متعادل شده است بنابر این انتظار می‌رود قیمت انواع گوشت قرمز در بازار مصرف کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان، دولت و مردم راضی به گران فروشی و دلال‌بازی نیستند، اضافه کرد: در صورت ادامه‌دار بودن گرانی قیمت گوشت قرمز، دولت دست بسته نیست و ذخایر استراتژیک خود را به بازار عرضه می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین