کد خبر: ۶۳۷۴۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳

دو بیمار مبتلا به کرونا در قم فوت‌ کرده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مثبت بودن تست اولیه ویروس کرونا در دو بیمار فوت‌کرده به علت بیماری‌های تنفسی در یکی از بیمارستان‌های این شهر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا قدیر بعد از ظهر چهارشنبه ۳۰ بهمن که در محل دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد، با بیان اینکه طی ۴ روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم، گفت: «طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.»

وی با بیان اینکه پاسخ تست دوم که مربوط به ژنتیک است هنوز اعلام نشده، گفت: با مردم صادق هستیم و هر مسئله‌ای را با آنها در میان می‌گذاریم و به محض اعلام تست اول آن را اعلام کردیم.

دو بیمار مبتلا به کرونا در قم بیمار فوت‌ کرده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه یک بیمارستان برای مقابله با بیماری‌های ویروسی در قم آماده شده است، گفت: «یک بیمارستان دیگر هم در حال تخلیه است که در صورت لزوم به عنوان بیمارستان پشتیبان استفاده خواهد شد.»

وی در ادامه از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند زیرا جای نگرانی نیست فقط موارد بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در مراکز پرجمعیت و مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

قدیر همچنین از وجود تعداد کافی ماسک تنفسی در قم خبر داد و گفت: «استفاده از ماسک برای همه افراد ضروری نیست و فقط افراد مستعد و سالمند و یا مبتلایان به بیماری‌های خاص باید از ماسک استفاده کنند.»

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز گفت: مشغول تکمیل اطلاعات دو مورد ابتلا به کرونا ویروس در قم هستیم.

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که مشغول تکمیل اطلاعات دو مورد ابتلاء به کرونا ویروس در قم هستیم، افزود: این دو مورد از اهالی شهر قم هستند و در حال بررسی شیوه ابتلای این دو نفر به ویروس کرونا هستیم و اطلاعات تکمیلی را اعلام خواهیم کرد.

در همین حال، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، با سفر به قم، در مورد اقدامات کنترلی وزارت بهداشت، گفت: مشغول آزمایش دوم از این دو نفر هستیم که به محض مثبت شدن نتیجه آزمایش دوم، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به رعایت اقدامات کنترلی و قرنطینه برای دو بیمار مبتلا به کرونا ویروس، افزود: آزمایش ژنتیک بر روی این فرد انجام می‌شود تا وضعیت ابتلای آنها به طور کامل و دقیق تشخیص داده شود.

جان بابایی با اشاره به اختصاص یک بیمارستان ویژه برای موارد کرونا ویروس در قم، گفت: یک تیم ویژه از اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از روز گذشته در قم مستقر شده‌اند تا کمک‌رسان دانشگاه علوم پزشکی قم در مراقبت از این افراد باشند.

وی با اشاره به دستور وزیر بهداشت برای کنترل و رصد دقیق وضعیت کرونا، افزود: هیچ مشکلی در زمینه تجهیزات و امکانات مورد نیاز وجود ندارد و تیم درمانی نیز از آمادگی لازم برای مراقبت از افراد مشکوک به کرونا ویروس، برخوردارند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: پیش‌بینی می‌کردیم که این ویروس وارد کشور شود و خوشبختانه با تأخیر نسبت به سایر کشورها که درگیر این ویروس هستند، وارد ایران شده و البته جای هیچ گونه نگرانی نیست و ما تمامی اقدامات کنترلی و مراقبتی را انجام داده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین