کد خبر: ۶۳۷۴۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

ایران صاحب سهمیه المپیک کشتی آزاد در ۱۲۵ کیلوگرم شد

 با مثبت شدن آزمایش دوپینگ دو کشتی‌گیر ازبکستان و سوریه در رقابت‌های جهانی قزاقستان، یدالله محبی نماینده ایران در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.
آفتاب‌‌نیوز :

آزمایش دوپینگ کشتی‌گیران ازبکستان و سوریه در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان مثبت اعلام شد.

سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی از دوپینگ برخی از کشتی گیران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان خبر داد.

ایران صاحب سهمیه المپیک کشتی آزاد در ۱۲۵ کیلوگرم شد

بر این اساس با توجه به دوپینگ کشتی گیران ازبکستان و سوریه در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو به یدالله محبی نماینده کشورمان در این رقابت ها داده شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز آزمایش دوپینگ خادجیف از فرانسه مثبت اعلام شده و به جای وی نیز کشتی‌گیر لهستانی سهمیه المپیک را به دست آورد.

بدین ترتیب تیم ایران تاکنون در اوزان ۵۷ کیلوگرم توسط رضا اطری، ۸۶ کیلوگرم توسط حسن یزدانی و ۱۲۵ کیلوگرم توسط یدالله محبی صاحب سهمیه المپیک شده است و باید در رقابت‌های گزینشی پیش رو برای کسب سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم شرکت کند.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای ۲۸ تا ۳۱ شهریور در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با یک مدال طلای «حسن یزدانی» در وزن ۸۶ کیلوگرم، یک مدال نقره «علیرضا کریمی» در وزن ۹۲ کیلوگرم و ۲ مدال برنز «بهنام احسان‌پور» و «یونس امامی» در وزن‌های ۶۱ و ۷۰ کیلوگرم و تنها با یک امتیاز اختلاف با تیم سوم، با ۹۳ امتیاز به عنوان چهارمی رسید.

تیم‌های روسیه، قزاقستان و آمریکا به ترتیب با ۱۹۰، ۱۰۳ و ۹۴ امتیاز اول تا سوم شدند.

رده بندی انفردای وزن ۱۲۵ کیلوگرم پیکارهای جهانی به شرح زیر است:

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۲- طاها آکگول (ترکیه) ۳- الکساندر خوتسیانویسکی (اوکراین) و حسن بای رحیم اف (ازبکستان) ۵- بادژا خوتابا (سوریه) و ژی وی دنگ (چین) ...۸- یداله محبی (ایران)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین