کد خبر: ۶۳۷۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

مبتلابان به کرونا در کشتی دایاموند پرینسس 621 نفر شد

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که تاکون جان بیش از دو هزار و 100 نفر را در سراسر جهان گرفته، در بین مسافران کشتی تفریحی «دایاموند پرینسس» تاکنون به ۶۲۱ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش امروز - پنجشنبه - خبرگزاری فرانسه، تعداد مبتلایان از میان مجموع ۳۷۰۰ مسافر این کشتی که در روزهای گذشته تعدادی از آنها به خارج از آن انتقال داده شده اند به ۶۲۱ نفر رسیده است.

۵۰ مسافر این کشتی روز چهارشنبه از قرنطینه خارج شدند.

گزارش منابع خبری حاکی است: پس از دو هفته انتقاد و ناتوانی مسوولان بهداشتی از سرایت ویروس کرونا در کشتی مسافرتی دایاموند پرینسس و پایان مهلت قرنطینه، صدها مسافر از روز چهارشنبه از کشتی خارج شدند.

مبتلابان به کرونا در کشتی دایاموند پرینسس 621 نفر شد

در این ارتباط، وزارت بهداشت ژاپن از مرگ دو مسافر کشتی تفریحی دایاموند پرینسس که در بندر یوکوهاما در حومه توکیو پهلو گرفته است خبر داد.

به گزارش روزنامه ژاپن تایمز به نقل از خبرگزاری کیودو، این دو مسافر سالخورده حدود ۸۰ ساله نخستین موارد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشتی هستند. به گفته مقامات، این زن و مرد ژاپنی هفته گذشته از کشتی خارج و در حالی که روز پنجشنبه در بیمارستان بستری بودند جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این اظهارات، مرد سالخورده پیشینه بیماری آسم برونشیت و درمان آنژین داشت اما دیگر زن از چنین سابقه‌ای برخوردار نبود. احتمالا علت اصلی مرگ این خانم سالخورده ذات الریه بوده است.

کشتی دایاموند پرینسس در ۴ فوریه در بندر یوکوهاما پهلو گرفت و قرنطینه شد. تا چهار روز پیش تعداد کل ابتلا به بیماری در این کشتی به ۳۵۵ نفر بود.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، تاکنون بیش از ۷۵ هزار نفر در سراسر جهان مبتلا به کرونا شده‌اند که ۷۴ هزار و ۲۸۰ مورد آن در چین بوده است.

همچنین، تا به امروز ۲۱۲۰ نفر در سراسر جهان جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که تنها ۵ مورد از آن مربوط به کشورهای غیر از چین است. روز گذشته نیز مقام‌های وزارت بهداشت ایران اعلام کردند که دو نفر در شهر قم به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین