کد خبر: ۶۳۷۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰

ترامپ سناتور آمریکایی را به نقض قانون لوگان متهم کرد

به دنبال تایید دیدار کریس مورفی سناتور دمکرات با محمد جواد ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در توییتی این اقدام را نقض قانون لوگان دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

ترامپ روز پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت: جان کری وزیر اسبق امورخارجه آمریکا و سناتور کریس مورفی با احترام به ایران قانون لوگان را نقض کرده‌اند و اگر یک جمهوریخواه این کار را انجام داده بود، با نتایج بسیار جدی مواجه می‌شد.

بر اساس قانون لوگان هر شهروند آمریکایی که بدون مجوز دولت به طور مستقیم یا غیر مستقیم با دولت‌های خارجی که با ایالات متحده در تنش هستند رابطه یا مکاتبه‌ای داشته باشد به کمتر از سه سال زندان یا جریمه نقدی و یا هر دوی این‌ها محکوم خواهد شد.

ترامپ سناتور آمریکایی را به نقض قانون لوگان متهم کرد

سناتور مورفی چهارشنبه شب در پیامی توئیتری سیاست ترامپ رییس جمهوری آمریکا در قبال ایران را شکست خورده توصیف کرد و گفت که این سیاست باعث شد تهران برنامه هسته‌ای خود را از سرگرفته و به نیروهای آمریکایی حمله کند.

سناتور دمکرات که این پیام را در پاسخ به توئیت انتقادی ترامپ می‌نوشت، افزود: برای اطلاع شما، من مقام دوم کمیته فرعی خاورمیانه در کمیته روابط خارجی سنا هستم. دیدار با رهبران منطقه‌ای دقیقا کار من است.

تارنمای «فدرالیست» روز دوشنبه گزارش داد که گروهی از سناتورها به ریاست مورفی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان با ظریف دیدار کرده‌اند.

مورفی سه‌شنبه شب در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: من در مونیخ با وزیر خارجه ایران دیدار کردم. صحبت نکردن با دشمنان، خصوصا در بحبوحه چرخه‌ تشدید تنش‌ها، مساله خطرناکی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین