کد خبر: ۶۳۷۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

سهم تهرانی‌ها از "هوای مطلوب" در بهمن امسال

تهرانی‌ها طی بهمن ماه امسال در مجموع ۲۱ روز هوای مطلوب تنفس کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

کیفیت هوای پایتخت طی بهمن ماه امسال دو روز پاک، ۱۹ روز قابل قبول و ۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

بررسی آمار کیفیت هوا طی ۸ سال اخیر نشان می‌دهد که بهمن ماه سال گذشته کیفیت هوا شرایط مطلوب‌تری نسبت به امسال داشت چرا که طی دومین ماه زمستان سال گذشته تهرانی‌ها هفت روز هوای پاک، ۱۳ روز هوای قابل قبول و ۱۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کرده بودند البته این آمار در نوع خود بی سابقه بود و می‌توان گفت که شرایط مطلوب جوی طی بهمن ماه سال گذشته تا حدود زیادی به بهبود کیفیت هوا در فصل سرد سال کمک کرد.

سهم تهرانی‌ها از

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، بهمن ماه سال ۹۶ نیز تهران یک روز هوای پاک، هفت روز هوای قابل قبول، ۱۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز ناسالم برای همه افراد داشت و در بهمن ماه سال ۹۵ نیز تهرانی‌ها یک روز هوای پاک، ۲۱روز هوای قابل قبول، ۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشتند.

هرچند که در دومین ماه زمستان ۹۴ هوای پایتخت سه روز در شرایط پاک قرار داشت اما در مقابل آن نیز هوا در این بازه زمانی ۱۱ روز ناسالم برای حساس‌ها بود. هوای تهران در بهمن ۹۴، ۱۶ روز قابل قبول بود.

طی بهمن ۹۳ گروه‌های حساس در پایتخت‌ نیمی از روزهای ماه را ناسالم تنفس کردند و نیمی دیگر از روزها در این بازه زمانی در شرایط قابل قبول قرار داشت.

در دومین ماه زمستان سال ۹۲ نیز تهرانی‌ها تنها ۱۴ روز هوای قابل قبول داشتند. بقیه روزهای سال در این بازه زمانی هوا در شرایط نامطلوب قرار داشت که از این بین سهم هوای ناسالم برای گروهای حساس ۱۴ روز و سهم هوای ناسالم برای همه افراد دو روز بود.

بهمن ماه ۹۱ نیز هوا در تهران ۱۸ روز در شرایط مطلوب و ۱۲ روز در شرایط نامطلوب قرار داشت. بر اساس اطلاعات موجود نیز هوای تهران در دومین ماه زمستان ۹۰، ۱۵ روز در شرایط قابل قبول و ۱۵ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین