کد خبر: ۶۳۷۷۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش:

تاکنون دانش‌آموزی به کرونا مبتلا نشده است/تعطیلی مدارس سایر استان‌ها منوط به نظر وزارت بهداشت است

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس بر اثر شیوع کرونا گفت: تصمیم در این باره بر عهده وزارت بهداشت است.
آفتاب‌‌نیوز :

«حسن ضیاءالدینی» مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که مدارس چه‌ استان‌هایی به دلیل شیوع کروناویروس تعطیل است؟ گفت: تصمیم راجع به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کروناویروس بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

وی ادامه داد: تا این لحظه به جز استان قم که بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مدارسش تعطیل شده،‌ هیچ استان دیگری تعطیل نشده است. خوشبختانه در کل کشور مشکلی در میان دانش‌آموزان پیش نیامده و تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر اینکه دانش‌آموزی در مدارس ما به کرونا مبتلا شده باشد، ارائه نشده است.

تاکنون دانش‌آموزی به کرونا مبتلا نشده است/عطیلی مدارس سایر استان‌ها منوط به نظر وزارت بهداشت است

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: از هفته پیش آموزش راه‌های پیشگیری از کرونا و تمام نکات بهداشتی به دانش آموزان را آغاز کرده‌ایم. ما تمام اصول بهداشت فردی و جمعی را به دانش‌آموزان آموخته‌ایم و همه این دستورالعمل‌ها در تمام پوسترهایی که در مدارس نصب شده، عنوان شده است.

ضیاالدینی در پاسخ به این سوال که به جز قم مدارس کدام استان‌ها به علت شیوع کرونا تعطیل خواهند شد؟ گفت: تعطیلات مدارس بر اثر کرونا به عهده وزارت بهداشت است،‌ وزارت بهداشت هرجایی را که تشخیص دهد با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تعطیل اعلام خواهد کرد و ما نیز با آنها هماهنگ هستیم.

وی تاکید کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم که به شایعه‌ها توجه نکنند و حتما به هر خبری که از روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام می‌شود توجه کنند، زیرا در حال حاضر برخی کانال‌ها استرس ایجاد می‌کنند که اغلب آنها شایعه است.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین کار این است که بهداشت فردی را به مردم آموزش دهیم،‌ مردم باید بدانند که چه کارهایی باید انجام دهند تا از گسترش این ویروس جلوگیری به عمل بیاید، زیرا با فرهنگ‌سازی بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
1
تعطیل نکنید تا هممنون بمیریم راحت باشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
1
شما رو به خدا قسم فکری به حال مدارس گیلان بکنید
حتما باید بچه های مردم مبتلا و کشته بشم تا یه تصمیمی بگیرید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین