کد خبر: ۶۳۷۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

سه ترفند هیجانی برای چیدمان خانه‌های زیر ۶۰ متر

چیزی که باعث می‌شود یک خانه ۶۰ متری یا حتی کوچکتر، خیلی دلباز و بزرگ دیده شود این است که دکوراسیون و چیدمان بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته شده باشد و وسایل کاملا حساب شده چیده شود.
آفتاب‌‌نیوز :

قطعا تاکنون برای شما هم پیش آمده که وقتی وارد یک خانه می‌شوید، حس خوبی از آن خانه می‌گیرید و دلبازی خانه کاملا به چشمتان می‌آید. در چنین مواقعی افراد فکر می‌کنند خانه‌ای که در آن حضور دارند متراژ زیادی دارد و به همین دلیل است که بسیار بزرگ دیده می‌شود. اما زمانی که از صاحبخانه می‌پرسید که خانه شما چند متر است در پاسخ متراتژی را به شما می‌گوید که اصلا باور کردنی نیست.

چیزی که باعث می‌شود یک خانه ۶۰ متری یا حتی کوچکتر، خیلی دلباز و بزرگ دیده شود این است که دکوراسیون و چیدمان بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته شده باشد و وسایل کاملا حساب شده چیده شود.

سه ترفند هیجانی برای چیدمان خانه‌های زیر ۶۰ متر

در این مقاله قصد داریم چندین راهکار مناسب را بررسی کنیم که اگر آن‌ها را به کار ببرید، قطعا خانه‌ی کوچکتان رنگ و روی خاصی می‌گیرد و خیلی دلباز‌تر از قبل به چشم می‌آید.

قبل از هر چیز نقاط ضعف و قوت خانه تان از نظر پتانسیل چیدنمان را شناسایی کنید

اولین مسئله‌ای که برای طراحی دکوراسیون و چیدمان خانه‌های کوچک باید در نظر داشته باشید این است که خیلی خوب نقاط ضعف و قوت خانه را پیدا کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چه چیز‌هایی می‌تواند جزو نقاط ضعف و قوت یک خانه باشد. آن هم از نظر پتانسیل چیدمان!

منظورمان از نقاط ضعف و قوت خانه این است که همه‌ی جوانب را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر خانه تان نور خوبی ندارد و تعداد پنجره‌ها خیلی کم است، جنگ اعصاب برای خودتان درست نکنید. بلکه با کمی خلاقیت و تدبیر همین نقطه ضعف را به یک فرصت تبدیل کنید!

این مورد برای خانه‌های کوچک اهمیت زیادی دارد. خانه‌های بزرگ اگر چندین نقطه ضعف هم داشته باشند اصلا مهم نیست، زیرا دلبازی آن‌ها این نقطه ضعف‌ها را پوشش می‌دهد، اما در مورد خانه‌های کوچک اینطور نیست. زیرا در خانه‌های کوچک فضای کمی در اختیار دارید پس فرصت خودنمایی وسایل خیلی کمتر است.

بعد از اینکه قسمت‌های خوب و بد خانه را پیدا کردید، ایده‌های زیر را بررسی کنید و هر کدام که امکان پیاده سازی دارد را در منزل به کار بگیرید.

سه ترفند هیجانی برای چیدمان خانه‌های زیر ۶۰ متر

۱- اگر پنجره ندارید و نور خوبی در خانه نیست، آینه را جایگزین کنید!

انعکاس نور در آینه و شیشه‌هایی که رفلکس بالایی دارند، تا حدی می‌تواند عدم وجود نور طبیعی را کمرنگ کند. هر چند که هیچ چیز شبیه به نور طبیعی نمی‌شود، اما این نکته را همواره به یاد داشته باشید که قرار است در این خانه زندگی کنید پس به خاطر نقطه ضعف‌هایی که خانه تان دارد، انرژی منفی به خودتان و منزلتان ندهید.

استفاده از آینه در خانه‌های کوچک، ترفند بسیار خوبی است که خانه را دلباز‌تر می‌کند. البته اگر پنجره‌های خوبی دارید، استفاده از آینه نور خانه را چند برابر خواهد کرد. از آینه می‌توانید در اتاق خواب ها، پذیرایی و حتی آشپزخانه استفاده کنید.

سه ترفند هیجانی برای چیدمان خانه‌های زیر ۶۰ متر

۲- از پرده‌های کوتاه استفاده نکنید

یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون و چیدمان خانه‌ها باید به آن توجه داشته باشید، این است که هر ترفندی در هر قسمتی کار نمی‌کند! به طور مثال خرید وسایل ارزان شاید یک ترفند برای صرفه جویی در هزینه‌های خانه باشد، اما قطعا خرید تخت خواب یک نفره ارزان با خرید یک یخچال ارزان بی کیفیت فرق دارد! برخی از وسایل مانند تخت خواب را می‌توان با قیمت کم، اما کیفیت بالا تهیه کرد، اما برخی دیگر مانند یخچال را نه!

این موضوع در مورد به کار گیری ترفند‌های چیدمان خانه‌های کوچک نیز صدق می‌کند. اگر می‌گوییم از خرید مبلمان‌های بزرگ و تیره خودداری کنید منظورمان این است که فضا را خالی کنید، اما استفاده از پرده‌های کوتاه و کوچک برای خالی کردن فضا یک کار اشتباه است!

اتفاقا توصیه می‌شود برای خانه‌های کوچک از پرده‌های بلند استفاده کنید که کمی از آن هم روی زمین کشیده شود. در کل استفاده از طرح‌های عمودی مانند کاغذ دیواری‌های عمودی، قاب عکس‌های بزرگ عمودی و پرده‌های بلند، باعث می‌شود تا خانه خیلی بزرگ‌تر دیده شود.

سه ترفند هیجانی برای چیدمان خانه‌های زیر ۶۰ متر

۳- از روش‌های مختلف برای افزایش فضای باز خانه استفاده کنید

ترفند‌هایی که برای چیدمان خانه‌های کوچک استفاده می‌شود شامل مواردی مانند استفاده از شلف دیواری تلویزیون، استفاده از فرش‌های کوچکتر، به کارگیری رنگ‌های روشن و همچنین به کارگیری تکنیک تک رنگ کردن اجزای اتاق پذیرایی و کار‌های مشابه است. اما مهم‌ترین مسئله‌ای که در چیدمان خانه‌های کوچک فراموش می‌شود این است که از وسایل مجلل و سنگین برای چیدن خانه‌های کوچک استفاده می‌شود.

حتی اگر زیباترین مبلمان سلطنتی را هم داشته باشید، اما همه آن‌ها را در یک خانه ۶۰ متری جا بدهید، قطعا ذوق خودتان کور می‌شود. پیشنهاد می‌شود برای خانه‌های کوچک از مبلمان‌های کوچک که به نام‌های مختلف مانند "مبلمان ال شکل" شناخته می‌شود، استفاده کنید.

اگر امکان هزینه کردن برایتان فراهم نیست، می‌توانید مبلمان سلطنتی خود را بفروشید و با همان هزینه مبلمان‌های راحتی کوچک در رنگ‌های مختلف و شاد تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی بلج، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید محصولات آن را بررسی کنید و بهترین مبلمان راحتی با قیمت مناسب را پیدا کنید. البته این فروشگاه فقط مبلمان عرضه نمی‌کند بلکه انواع صندلی کامپیوتر، انواع سرویس خواب، کتابخانه و تجهیزات دکوراسیون در این سایت به فروش می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین