کد خبر: ۶۳۷۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

یک گروه حامی اسرائیل بیش از یک میلیون دلار را صرف تبلیغ علیه سندرز کرده است

بر اساس اعلام یک گروه ناظر انتخاباتی، یک کمیته اقدام سیاسی (PAC) حامی رژیم صهیونیستی بیش از یک میلیون دلار را صرف تبلیغات به منظور جلوگیری از پیروزی برنی سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا کرده است.
یک گروه حامی اسرائیل بیش از یک میلیون دلار را صرف تبلیغ علیه سندرز کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

 این گروه ناظر موسوم به "مرکز سیاست پاسخ‌گو" در گزارشی با استناد به اسناد کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا عنوان کرد: کمپین مخالفت با سندرز نشات گرفته از یک کمیته اقدام سیاسی حامی اسرائیل به نام کمیته "اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل"، یک گروه میانه‌روی حامی اسرائیل است که بالغ بر ۱.۴ میلیون دلار را علیه سندرز هزینه‌ کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این گروه بیش از ۸۰۰ هزار دلار را صرف تبلیغات علیه این نامزد ریاست جمهوری پیشروی حزب دموکرات در ایالت آیووا و ۶۰۰ هزار دلار را نیز برای همین کار در ایالت نوادا هزینه کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی رسانه "اینترسپت" گزارش کرد که این کمیته اقدام سیاسی ارتباط نزدیکی با کمیته مشهور آیپک (AIPAC) دارد.

سندرز که خودش یهودی است یکی از معدود نامزدهای ریاست جمهوری در کلیت فرآیند انتخابات در آمریکا بوده که از سیاست‌های رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انتقاد کرده است.

این نامزد ریاست جمهوری دموکرات در مرحله سوم انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت نوادا رقابت خواهد کرد. در این مرحله بر اساس نظرسنجی‌ها سندرز و پیت بوتجج، شهردار سابق شهر "ساوث‌بند" ایالت ایندیانا در صدر رقابت هستند و بعد از آنها الیزابت وارن، سناتور دموکرات و جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و همین طور امی کلوبوچار، یک سناتور دیگر دموکرات‌ها قرار گرفته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین