کد خبر: ۶۳۷۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

مردان عمر کوتاه‌تری نسبت به زنان دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردان هم به دلایل مشابه و هم مشکلات، مواجهات و عوامل خطر اختصاصی متعدد، طول عمر کوتاه‌تری نسبت به زنان دارند.
مردان عمر کوتاه‌تری نسبت به زنان دارند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان به مناسبت هفته اول اسفندماه که به عنوان هفته ملی سلامت مردان ایران (سما) نامگذاری شده افزود: بحران سلامت مردان در تمام دنیا به‌عنوان یک بحران خاموش سلامت تلقی شده و کشورهای مختلفی موضوع ارتقای سلامت مردان را به‌طورجدی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه مردان از خدمات بهداشتی درمانی کمتری بهره‌مند می‌شوند افزود: ایران یکی از 4 کشوری است که بیش از یک دهه برنامه سلامت مردان را دنبال کرده است.

این مسئول با اشاره به شعار امسال هفته ملی سلامت مردان تحت عنوان "محیط کار سالم، کارکنان سالم" بیان کرد: برگزاری مناسبت هفته ملی" سلامت مردان ایران (سما)" نیز فرصت مغتنمی است که باید از آن به بهترین وجه برای اطلاع‌رسانی و حساس سازی در خصوص اولویت‌های سلامت مردان به گروه‌های مختلف در خانواده و جامعه استفاده کرد.

خواجه ئیان در خصوص اقدامات این معاونت در این هفته اظهار کرد: تاکید بر آموزش پیشگیرانه در خصوص بیماری‌های مردان از قبیل سرطان‌های مردان، ترومای ناشی از حوادث، ناباروری مردان و... به‌عنوان موضوع اصلی هفته مذکور انتخاب‌ شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: باید سلامت جمعیت زیاد مردان شاغل کشور اعم از کارمندان، کارگران، صنوف و... در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در سازمان‌های دولتی و غیردولتی را که ممکن است فرصت‌های کافی برای دسترسی به خدمات سلامت نداشته باشند مدنظر قرار داده و مشارکت آنان را با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز مختلف برای ارتقای سلامت جلب کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین