کد خبر: ۶۳۷۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳

هشدار مقتدی صدر به پارلمان عراق

«مقتدی صدر» امروز (شنبه) تهدید کرد اگر نشست پارلمان در هفته جاری برای رای اعتماد به کابینه «محمد توفیق علاوی» برگزار نشود، مردم را به تحصن و تظاهرات میلیونی در خیابان‌ها فرا خواهد خواند.
آفتاب‌‌نیوز :

رهبر جریان صدر با انتشار توییتی نوشت که اگر پارلمان نتواند بی طرفانه و عادلانه به کابینه نخست وزیر جدید رای دهد اقدام به فراخوان و برگزاری تظاهرات و تحصن خواهد کرد.

وی گفت که اگر این مهم محقق نشود، مردم به صورت میلیونی به خیابان‌ها خواهند آمد.

هشدار مقتدی صدر به پارلمان عراق

صدر قول داد که این تظاهرات را به تحصن در اطراف منطقه سبز بغداد تبدیل کند و به منظور دستیابی به نجات عراق از فاسد، فرقه گرایی و قومیت بازی به فشارهای خود ادامه دهد.

صدر تاکید کرد که ما هم به عنوان یکی از مردم مظلوم عراق،‌ به برگزاری جلسه پارلمان برای رای اعتماد به کابینه‌ای که دنبال سهم‌خواهی نیست، چشم دوخته‌ایم.

وی ادامه داد که نخستین کار دولت جدید باید مشخص کردن تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام، پیگیرد قانونی مفسدان، شناسایی و مجازات قاتلان تظاهرات‌کنندگان صلح جو و کوشش برای تثبیت حاکمیت عراق باشد.

علاوی 12 بهمن گذشته با حکم «برهم صالح» به عنوان نخست وزیر مکلف و جدید عراق جایگزین «عادل عبدالمهدی» مستعفی شد.

وی چهارشنبه گذشته در پیام تصویری اعلام کرد که کابینه او کامل شده و خواستار برگزاری نشست پارلمان برای رای اعتماد در دوشنبه این هفته شد.

اختلاف نظر برخی جناح های سیاسی سنی و کرد با علاوی در نحوه انتخاب اعضای کابینه برگزاری نشست پارلمانی را در این هفته با ابهام مواجه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین