کد خبر: ۶۳۷۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸

هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در لرستان گزارش نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نتیجه آزمایش همه افراد مشکوک آلوده به ویروس کرونا منفی بوده و تا این لحظه هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا نیکبخت شامگاه شنبه در جلسه ستاد بحران استان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: برای حفظ سلامت عمومی از هر کسی که حتی با علائم مشابه سرماخوردگی هم به مراکز درمانی مراجعه کند نمونه گیری شده و آزمایشات لازم بر روی وی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: کرونا یک بیماری تنفسی با درصد مرگ و میر پایین است که در بیشتر موارد افراد دارای نقص ایمنی را درگیر می‌کند اما میزان واگیر بیشتری از آنفلوآنزا دارد.

هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در لرستان گزارش نشده است

وی با بیان اینکه همه ما موظفیم محافظت های فردی را انجام دهیم، بیان کرد: نیاز نیست همه مردم از ماسک استفاده کنند و تنها به کسانی توصیه میشود که مشکلات تنفسی و علائم بیماری دارند.

وی ادامه داد: علت کمبود ماسک در بازار هم خبر ورود بیماری به کشور و افزایش نگرانی مردم و هجوم به سمت داروخانه ها بود که این مسئله در روزهای آینده حل خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در واکنش به خبر اعلام نام بیمارستان های پذیرنده بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت: در این خصوص بخش عفونی بیمارستان عشایر خرم‌آباد کاملا خالی و آماده خدمت رسانی است.

نیکبخت با بیان اینکه اعتبار بسیار کمی در بخش ایزوله استان وجود دارد، افزود: برای راه اندازی و تجهیز هر اتاق ایزوله مبلغ چهار میلیارد ریال نیاز است در حالی که دست کم به ۱۰ اتاق ایزوله در خرم‌آباد نیازمندیم.

وی در پایان مسئله احداث یک اورژانس مجهز در استان را از دغدغه ها و نگرانی های اصلی دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانست و گفت: از ابتدای سال تا به امروز اعلام کرده ایم مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای ساخت این اورژانس نیاز داریم اما هیچ کاری در این خصوص صورت نگرفته و این در حالی است که اهمیت این موضوع در مواقع بحران مشخص می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین