کد خبر: ۶۳۷۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

ماسک تاثیری در مبتلا نشدن افراد سالم به بیماری ندارد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: استفاده از ماسک به همه افراد توصیه نشده و تاثیری در مبتلا نشدن افراد سالم به بیماری ندارد.
ماسک تاثیری در مبتلا نشدن افراد سالم به بیماری ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

پرویز قزلباش با اشاره به موارد مطرح‌ شده در رابطه با کمبود ماسک در زنجان، اظهار کرد: کمبود ماسک تاثیری در انتشار ویروس کرونا ندارد و این دغدغه برای شهروندان مشکلی به وجود نمی‌آورد، به همین خاطر نگران کردن مردم سبب بروز رفتارهای عجیب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از ماسک به همه توصیه نمی‌شود، ادامه داد: استفاده از ماسک به افرادی که دچار سرماخوردگی شده‌اند، توصیه می‌شود. همچنین بهتر است فردی که سرما خورده و یا از بیمار مبتلا به آنفلوانزا مراقبت می‌کند، از ماسک استفاده کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه آنچه که امروز مشاهده می‌کنیم، بیانگر آن است که نوع استفاده از ماسک بی‌رویه است، افزود: با خرید و انبار کردن ماسک، علاوه‌ بر اینکه باعث می‌شود تا مردم هزینه زیادی را بابت این موضوع بپردازند، بلکه با فشارهای روانی نیز مواجه خواهند شد.

قزلباش تصریح کرد: نیازی نیست مردم حتما از شوینده‌های ضدعفونی‌کننده با پایه الکل استفاده کنند، بلکه می‌توانند آب و صابون را جایگزین آن کنند و تنها مزیت استفاده از شوینده‌های ضدعفونی‌کننده با پایه الکل این است که نیازی نیست پس از استعمال دست‌های خود را خشک کنند و مزیت چندانی ندارد، ولی در بیمارستان‌ها وضعیت متفاوت است و استفاده از این ضدعفونی‌کننده‌ در خانه‌ها الزامی نیست.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان یادآور شد: با به وجود آمدن اضطراب در بین مردم، کمبود ماسک ایجاد شده ولی چون ایران خود تولیدکننده این نوع از ماسک‌ها است، نگرانی در رابطه با کمبود در بازار وجود ندارد و در صورت بروز کمبود در بازار پیگیری لازم انجام می‌شود و برای کادر درمانی نیز ماسک و دستکش یک بار مصرف تامین شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین