کد خبر: ۶۳۸۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

فصل جدید شیوع آنفلوآنزا در آمریکا با بیش از ۱۶ هزار قربانی

براساس آخرین اطلاعات مقامات بهداشتی آمریکا از ابتدای فصل آنفلوآنزا تاکنون بیش از ۱۰۰ کودک در اثر ابتلا به این بیماری ویروسی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.
فصل جدید شیوع آنفلوآنزا در آمریکا با بیش از ۱۶ هزار قربانی
آفتاب‌‌نیوز :

از ثبت اولین مورد مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در آمریکا که در ماه سپتامبر و مرگ یک کودک چهار ساله در کالیفرنیا بوده تاکنون، شمار تلفات کودکان در ایالات متحده به ۱۰۵ نفر رسیده است.

این در حالی است که در سال گذشته تلفاتی در هفته منتهی به ۱۱ ژانویه بر اثر این بیماری وجود نداشته است.

تنها در هفته گذشته ۱۳ کودک در این کشور در اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند و این در حالی است که در همین هفته در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۷ میلادی جان خود را به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا از دست نداده بودند.

آنفلوآنزای نوع B در سال جاری میلادی به شکلی غیرمعمول فعال بوده و ۷۲ مورد از مرگ و میر کودکان امسال را به خود اختصاص داده است.

مقامات بهداشتی تخمین می‌زنند که از آغاز این فصل آنفلوآنزا، حداقل ۲۹ میلیون مورد ابتلا در آمریکا رخ داده است و ۲۸۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری شده‌اند.

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده (CDC) برآورد کرده است که احتمالاََ تاکنون ۱۶ هزار نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال طی روندی امیدوارکننده میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها برای علائم مانند آنفلوآنزا و آزمایش مثبت آنفلوآنزا در دو هفته گذشته در مقایسه با هفته‌های قبل از آن کاهش یافته است.

کارشناسان از فصل ۲۰-۲۰۱۹ آنفلوآنزای آمریکا به عنوان یکی از بدترین فصول این بیماری یاد کرده‌اند.

براساس داده‌های اولیه CDC در فصل گذشته، آنفلوآنزا بین ۳۷.۴ میلیون تا ۴۲.۹ میلیون مورد مبتلا داشته و شمار قربانیان آن نیز بین ۳۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر بوده است. اما فصل آنفلوآنزای ۲۰-۲۰۱۹ زودتر از شروع این بیماری همه‌گیر سالانه در ۱۰ سال گذشته آغاز شده است و به سرعت در حال گسترش است.

مقامات بهداشتی می‌گویند آنفلوآنزای نوع B در این فصل شایع‌تر از آنفلوآنزای A بوده است و بیشتر ۳۹ مرگ و میر رخ داده در کودکان ناشی از آنفلوآنزای B است.

پیش‌بینی می‌شود فصل آنفلوآنزای جاری در مدت چند هفته آتی ادامه یابد و این امر به این معناست که احتمال مرگ و میر بیشتری در پی است. هم‌چنین موج دوم آنفلوآنزای A نیز که کودکان را هم درگیر می‌کند، ممکن است به زودی در آمریکا آغاز شود.

پزشکان بهترین راه محافظت از خود و پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا را تزریق واکسن آنفلوآنزا می‌دانند. این واکسن‌ها به صورت تزریقی و استنشاقی (اسپری بینی) در دسترس‌اند.

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، پزشکان می‌گویند انجام اقدامات پیشگیرانه در خانه مانند شست‌وشوی دست‌ها، لمس نکردن صورت و نیز سرفه و عطسه کردن در داخل دستمال یا آرنج و استراحت در صورت بیماری به همان اندازه تزریق واکسن اهمیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین