کد خبر: ۶۳۸۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

برف و باران در جاده‌های سه استان

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران و برف در شمال شرق و برخی نقاط دیگر کشور گفت: دمای هوا طی روز سه شنبه (۶ اسفند) در نوار شمالی به طور محسوسی کاهش می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان با بیان این که امروز (۴ اسفند) در برخی نقاط شمال غرب، غرب و شمال شرق بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: بعد از ظهر فردا (۵ اسفند) با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران شروع می‌شود سپس در جنوب غرب بارش باران خواهیم داشت. به‌تدریج بارش‌ها به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز کشیده می‌شوند.

وی ادامه داد: روز سه شنبه (۶ اسفند) با تقویت این سامانه گستره آن علاوه بر زاگرس مرکزی، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق را نیز فرامی‌گیرد.

برف و باران در جاده‌های سه استان

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که روز چهارشنبه ( ۷ اسفند) بارش در این مناطق ادامه دارد، گفت: روز پنجشنبه (۸ اسفند) بارش پراکنده در شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و به‌تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود همچنین از روز سه‌شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه (۶ و ۷ اسفند) بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور تشدید می‌شود و در شمال شرق کشور نیز طی روز چهارشنبه بارش شدید خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: از بعد ازظهر سه شنبه (۶ اسفند) با توجه به جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد و با افزایش سرعت وزش باد دریای خزر نیز مواج می‌شود.

به گفته وی خلیج فارس از اواخر روز دوشنبه تا چهارشنبه (۵ تا ۷ اسفند) مواج است و روز سه‌شنبه در شمال غرب و جنوب غرب و روز چهارشنبه (۷ اسفند) در شرق، جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق جنوبی و شرق با گرد و خاک همراه است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ اسفند) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر ابری گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت بارش خفیف باران با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۶ اسفند) نیز ابری همراه با بارش باران و مه رقیق و در بعضی ساعات وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران در جاده‌های سه استان

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش باران در محورهای سه استان خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی شاهد بارش باران در اکثر محورهای استان آذربایجان غربی، محور مراغه-هشترود استان آذربایجان شرقی و محور اردبیل-سراب استان اردبیل هستیم. همچنین مه گرفتگی همراه با کاهش دید نیز در محورهای استان آذربایجان شرقی مشاهده می‌شود.

به گفته وی ترافیک نیز در محور آزادراه قزوین به کرج در محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیمه سنگین گزارش شده است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین