کد خبر: ۶۳۸۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

توصیه‌های ایمنی را در خانه‌تکانی جدی بگیرید

شهروندان توصیه‌های ایمنی را در خانه‌تکانی جدی بگیرند.
توصیه‌های ایمنی را در خانه‌تکانی جدی بگیرید
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به آغاز خانه‌تکانی به مناسب عید نوروز توصیه‌هایی به منظور کاهش تلفات و رعایت نکات ایمنی مطرح می‌شود و رعایت نکات ایمنی در خانه‌تکانی از جمله موارد مهمی است که باید در حین کار برای جلوگیری از آتش‌سوزی و ایجاد خسارت‌های مالی و جانی به آن توجه شود.

بنا به اعلام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان بهتر است شهروندان در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و چهار پایه از سطح اتکایی آن با زمین کاملا مطمئن شوند و از نوع استاندارد و نردبان دو طرفه استفاده کنند. همچنین در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل با رعایت احتیاط از رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیزها جدا خودداری کنند.

شست‌وشوی وسایل برقی در سقف و ارتفاع منزل مانند لوستر، چراغ روشنایی و غیره قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک است و احتمال برق‌گرفتگی افراد وجود دارد، لذا اول باید برق وسیله برقی را قطع و سپس آن را پاک کنید و حتما از کفش یا کف‌پوش عایق استفاده کنند.

بهتر است در زمان جابه‌جایی لوازم‌خانگی به ویژه اجاق گاز کاملا احتیاط کنید و همه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و سیلندر را با کف آب و صابون کنترل کنید و از نشت نداشتن گاز مطمئن شوید، ضمنا برای تعویض به موقع شیلنگ‌های رابط گاز که فرسوده باشد، اقدام کنید.

از جابه‌جایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی خودداری کنید و در این موارد از کارگران حرفه‌ای و یا کار گروهی بهره‌گیری کنید تا در ایام نوروزی دچار ناراحتی کمر و عوارض ناشی از آن نشوید. همچنین از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام وغیره که آلوده به مواد روغنی باشد با مواد سریع‌الاشتعال جدا خودداری کنید.

از ریختن مواد اشتعال‌پذیر در چاه‌های فاضلاب – دستشویی و غیره خودداری کنید؛ چراکه در اثر ریزش اینگونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش‌سوزی بسیار زیاد است و از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس، جوهرنمک و غیره روی زمین و در دسترس کودکان خودداری کرده و در حد استاندارد از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید شارژ به موقع خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی موجود در محیط خانه شما می‌تواند کمک بسزایی در زمان آتش‌سوزی احتمالی باشد لذا توصیه می‌شود برای شارژ و آماده به کار بودن آن اقدام کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین