کد خبر: ۶۳۸۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

دستورالعمل ۷ بندی وزیر ورزش برای مقابله با کرونا + نامه

وزیر ورزش و جوانان طی دستورالعملی ۷ بندی دستوراتی را به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در دستورالعمل هفت بندی که امروز (یکشنبه) از سوی مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به رییس کمیته ملی المپیک، رییس کمیته ملی پارالمپیک، روسا و سرپرستان فدراسیون‌های ورزشی، مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های مختلف و مدیرعامل توسعه و نگهداری اماکن ورزشی رونوشت شده آمده است:

با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا و به تبعیت از دستورات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جلسات منعقده در ستاد پیشگیری مستقر در وزارت ورزش و جوانان ضرورت دارد، اجرای نکات مربوطه در دستور کار قرار گرفته و بدون هر گونه اغماض رعایت شود.

۱ - تمام فدراسیون‌ها، ادارات کل ستادی و استانی، باشگاه‌های ورزشی، هیات‌های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌ها و بخش‌ها و سایر نهادهای فعال در حوزه ورزش مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیمات اتخاذ شده مراجع ذی‌صلاح در این زمینه بوده و نسبت به اجرای تکالیف ابلاغی در سطح ملی و استانی، شهرستانی و بخش‌ها مسئول خواهند بود.

۲ - برگزاری کلیه مسابقات ملی، استانی و شهرستانی که ضرورت یا تعجیل در آن وجود ندارد لغو شود.

۳ - آن دسته از مسابقات ملی از جمله لیگ‌های معتبر کشوری در رشته‌های مختلف که الزام به پایان آنها به خاطر زمان‌بندی کنفدراسیون‌های قاره‌ای یا فدراسیون‌های جهانی است بوده و آنها تا اطلاع ثانوی بدون حضور تماشاگران برگزار شود و بدیهی است انتظار می‌رود صدا و سیما و به ویژه شبکه‌های استانی با پوشش تلویزیونی و رادیویی علاقمندان را از نتایج حاصله در زمان بهره‌مند سازند.

۴ - دستورالعمل خاصی برای برگزاری اردوهای ضروری تیم‌های ملی تدوین شده که جداگانه ابلاغ می‌شود.

۵ - در استخرها و باشگاه‌های ورزشی بخش خصوصی و دولتی رعایت دقیق کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله جلوگیری از ورود افراد دارای علائم بیماری، فراهم کردن وسایل ضد عفونی، وسایل و تجهیزات و محیط باشگاه با استخر و نصب بنر و راهنماهای آموزشی در معرض دید عموم الزامی است.

۶ - برگزاری تمام کلاس‌ها، دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و نشست‌های مرتبط لغو می‌شود.

۷ - مجددا تاکید می‌شود که رعایت هر گونه سیاست یا تصمیمات ابلاغ شده توسط ستاد پیشگیری از کرونای کشور از زمان ابلاغ الزامی است و نیازی به استعلام از طریق وزارتخانه ندارد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان این دستورالعمل عنوان کرده است: امید است همراهی و همدلی جامعه ورزش در رعایت نکات بهداشتی از پیشگیری از شیوع این بیماری به سلامت جامعه کمک کند.

دستورالعمل ۷ بندی وزیر ورزش برای مقابله با کرونا + نامه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین