کد خبر: ۶۳۸۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷

نمونه‌گیری از ۵ بیمار با مشکلات تنفسی در اسفراین

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلای به ویروس کرونا در این شهرستان گزارش نشده، گفت: نمونه‌گیری از پنج بیمار که مشکلات تنفسی داشتند، انجام گرفته و به آزمایشگاه خارج از استان ارسال شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر اسحاق ایلدرآبادی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اسفراین، شایعات پیرامون شیوع ویروس کرونا در شهرستان را تکذیب کرد و اظهار داشت: سلامت مردم در اولویت وظایف دانشکده علوم پزشکی اسفراین است و هیچ گونه پنهانکاری با مردم در این زمینه نداریم.

وی افزود: در صورت شیوع بیماری، هرگونه ابتلای افراد به این بیماری را در شهرستان پس از تایید وزارت بهداشت، صادقانه اطلاع رسانی خواهیم شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: تمام تمهیدات لازم در حوزه پیش گیری، آموزش و درمان در صورت احتمال شیوع این بیماری در شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: براساس پروتکل وزارت بهداشت، دانشکده علوم پزشکی اسفراین نیز همزمان با سایر دانشگاه علوم پزشکی برای احتمال شیوع این بیماری در آماده باش است.

ایلدرآبادی گفت: یک بخش مجزا با بیش از ۳۰ تخت و یک آمبولانس مخصوص برای این موضوع در صورت شیوع این بیماری در نظر گرفته شده است.

رعایت حفاظت فردی و خود مراقبتی مهم ترین راه پیشگیری

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین نیز در این نشست گفت: مهم ترین اقدام برای پیشگیری از کرونا رعایت حفاظت فردی و خود مراقبتی است.

دکتر نادر نیک پرست افزود: پرهیز از و دست دادن با افراد، ضد عفونی سطوحی که بیشترین تماس را آن را دارید، حفظ فاصله با کسانی علائم سرما خوردگی دارند و استفاده از ماسک در بیماران، مراقبان بیمار و کارد درمان مهم ترین توصیه فردی برای پیشگیری از این بیماری است.

نیک پرست گفت: همراهی مردم ، آگاهی و اطلاع رسانی موارد بهداشتی مهم نقطه قوت برای پیشگیری و کنترل شیوع این بیماری است.

دانشکده علوم پزشکی اسفراین سال ۹۳ تاسیس شد و از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تفکیک شد.

شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین