کد خبر: ۶۳۸۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

ابتکار: سلامت و امنیت فرد بازداشت شده به عهده حاکمیت است

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: فردی که بازداشت می‌شود، در اختیار حاکمیت است و از همین رو سلامت و امنیت او نیز به عهده حاکمیت است.
ابتکار: سلامت و امنیت فرد بازداشت شده به عهده حاکمیت است
آفتاب‌‌نیوز :

«معصومه ابتکار» معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره نامه منتشر شده از سوی نیلوفر بیانی یکی از هشت فعال محیط زیستی که به مدت دو سال است به دلیل برخی اتهامات در بازداشت به سر می‌برد، گفت: همانطور که خانم مولاوردی هم اعلام کردند، براساس قوانین و مقررات موجود به هنگام تحقیق و بازجویی از متهم زن در نیروی انتظامی، آگاهی، زندان و هر کدام از دستگاه‌های امنیتی حضور مامور زن در مراحل مختلف الزامی است.

وی ادامه داد: همانطور که در زندان زنان هم تمامی نگهبانان و مسئولان داخلی زندان زن هستند، ترجیح این است که در مراحل مختلف بازداشت نیز از حضور ماموران زن استفاده شود.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: مسائل مطرح شده در نامه بسیار نگران کننده‌ است و یقینا همه دستگاه‌‌ها باید موضوع را پیگیری کنند به خصوص دستگاه قضا و دستگاه‌هایی که متولی مسائل حقوق شهروندی در سطح دستگاه قضایی هستند، باید این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند. این موضوع در حیطه دستگاه قضا است و همه انتظار دارند در مورد این مسئله شفاف‌سازی کرده و به مردم گزارش دهد.

ابتکار تصریح کرد: فردی که بازداشت می‌شود، در اختیار حاکمیت است و از همین رو سلامت و امنیت او نیز در دست حاکمیت و به عهده آن است و وقتی چنین موضوعاتی به ویژه در ارتباط با زنان در نظامی که حرمت زنان، عفت و پاکدامنی و مسائل مرتبط با حقوق زنان بسیار جدی گرفته می‌شود، مطرح می‌شود باید پاسخگویی لازم هم از طرف مراجع قضایی در ارتباط با این موضوع صورت بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین