کد خبر: ۶۳۸۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

فیلم‌های اکران نوروزی مشخص شدند

اسامی فیلم‌های اکران نوروزی مشخص شد.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن امیر یوسفی رییس شورای صنفی نمایش که در شورای اکران نوروزی در وزارت ارشاد امروز ۵ اسفند ماه حاضر شده با بیان این مطلب به ایسنا گفت: نتیجه شورای اکران نوروزی که با حضور سید محمد مهدی طباطبایی‌نژاد (مدیر اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی)، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما)، محمود اربابی (نماینده رئیس سازمان سینمایی)، محمدرضا فرجی و اینجانب به عنوان رییس شورای صنفی نمایش برگزار شد، فیلم‌های نوروزی بدین شرح معرفی شدند:"شنای پروانه" محمد کارت، "لامینور" داریوش مهرجویی،"لاله" اسداالله نیک‌نژاد، "بازیوو" امیرحسین قهرایی، "پسرکشی" محمد هادی کریمی،"زن‌ها فرشته‌اند ۲" حسین فرحبخش.

به گفته‌ی او،پیش از این هم فیلم "خوب،بد جلف ۲ " به عنوان اکران نوروزی در سرگروهی سینما آزادی اکرانش مشخص و آغاز شده است.

رییس شورای صنفی نمایش درباره سینماهای سرگروه نیز گفت: سرگروه‌های جدید بدین شرح مشخص شدند: باغ کتاب،ماندانا، مگامال، کوروش، ایران مال، ایران و همچنین سینما آزادی که پیش از این مشخص بود.

امیریوسفی ادامه داد: پس از تعیین فیلم‌های اکران نوروزی مراسم قرعه کشی سرگروه‌ها برای اکران فیلم‌ها انجام شد که نتیجه آن به شرح ذیل است: "بازیوو" در سرگروهی باغ کتاب، "لاله" در ماندانا، "شنای پروانه" در مگامال، "لامینور" در کوروش، "پسرکشی" در ایران مال، "زن‌ها فرشته‌اند" در ایران.

او درباره تاریخ آغاز اکران نوروزی و در پاسخ به اینکه آیا با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای سینماها برای ضایع نشدن حق فیلم‌های فعلی ممکن است، اکران نوروزی با تاخیر آغاز شود؟ گفت: تصمیم‌گیری درباره این موضوع و زمان آغاز اکران نوروزی به جلسه شورای صنفی نمایش برمی‌گردد.

به گفته‌ی او، شورای صنفی نمایش هفته آینده برای فیلم‌های "آینده" و "بزودی" قرعه کشی انجام خواهد داد.

امیر یوسفی در پاسخ به اینکه آیا فیلم رزروی برای اکران نوروزی مشخص شده است، گفت: اگر هرکدام از شش فیلمی که برای اکران نوروزی مشخص کردیم به دلایلی برای اکران آماده نشوند، دو فیلم رزرو مشخص شده‌اند که اسامی آنها نزد ما محفوظ است و جایگزین خواهد شد.

رییس شورای صنفی نمایش در پاسخ به اینکه چه تعداد فیلم متقاضی اکران نوروزی بودند و براساس چه معیاری این فیلم‌ها انتخاب شدند،مطرح کرد: تعداد زیادی فیلم بودند در حدود ۳۰ فیلم اما معیار تصمیم‌گیری ما، براساس عدالت بین پخش و نوع فیلم‌ها (چیدمان نوع فیلم‌ها از لحاظ ژانری) بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین