کد خبر: ۶۳۸۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

تعطیلات کرونایی؛ تعطیلاتی نچسب!

این روزها که بحث ویروس واگیردار کرونا جدی شده و این مهمان ناخوانده به ایران و یزد نیز سرزده و در ادامه نیز توجه عموم مردم، مدارس را به تعطیلی کشانده است، اهتمام به چند نکته از سوی والدین و خانواده ها در کنار تعطیلی دانش‌آموزان‌شان قابل توجه و الزام آور است.
تعطیلات کرونایی؛ تعطیلاتی نچسب!
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد جواد عابدی اردکانی» کارشناس و فعال اجتماعی در اردکان یزد امروز دوشنبه پنجم اسفندماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: والدین دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که تعطیلی اجباری مدارس در این هفته با همه تعطیلی‌های دیگر متفاوت است چرا که این تعطیلی نچسب در جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اتخاذ شده است.

وی در همین ارستا از والدین خواست تا از تعطیلی اجباری مدارس در این هفته جهت انجام اموری همچون دید و بازدیدهای غیر ضروری، مسافرت‌های درون شهری و برون شهری غیرضروری و حضور در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد سطح شهر برای کار و تفریح و سایر موارد بپرهیزند.

عابدی در ادامه تاکید کرد: این تعطیلی فقط و فقط جهت کاهش انتقال ویروس بیماری کرونا تدارک دیده شده و لذا لازم است که سهمی در کاهش سرایت این بیماری ویروسی داشته باشیم.

مدیر دبیرستان ماندگار شرف اردکان خاطرنشان کرد: کرونا شکست‌پذیر است اگر به فرزندان خود اجازه‌ی خروج از منزل و حضور در مکان‌هایی مانند گیم نت، پارک‌ها، خیابان‌ها، اماکن عمومی و فضاهایی مشابه اینها را ندهیم.

وی اضافه کرد: کرونا قابل کنترل است اگر اصول پیشگیری از کرونا را خوب بدانیم و خوب به کار گیریم و از حضور در مکان‌های پرازدحام پرهیز کنیم.

این کارشناس و فعال اجتماعی در پایان با بیان این که اگر از دست دادن و روبوسی در این ایام پرهیز کنیم قطعاً کرونا ما را زمین‌گیر نخواهد کرد،‌ اظهار کرد: باید تلاش کنیم از طریق ارتقای آگاهی خود از موارد ایمنی در برابر این ویروس، سلامت و آرامش را برای خود و خانواده خود به ارمغان بیاوریم تا در پایان این تعطیلات نچسب شاهد حضور همه دانش‌آموزان در صحت و سلامت کامل در کنار هم در مدارس باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین