کد خبر: ۶۳۸۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵

پلمب ۱۸ داروخانه به دلیل گرانفروشی و احتکار ماسک

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ داروخانه در سراسر کشور به سبب گرانفروشی و احتکار ماسک پلمب شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سید یاسر رایگانی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ داروخانه در سراسر کشور به سبب گرانفروشی و احتکار ماسک پلمب شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در این روز‌ها هر انباری که در این خصوص کشف شده یا هر متخلفی که دستگیر شده، با اطلاع هموطنان ما بوده و تقاضای ما از مردم این است که همچنان ما را در جریان این تخلفات بگذارند.

پلمب ۱۸ داروخانه به دلیل گرانفروشی و احتکار ماسک

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته گشت‌های مشترک ویژه کنترل و برخورد با احتکار و گرانفرشی ماسک و مواد ضد عفونی کنند در سراسر کشور انجام گرفته و تاکنون در استان‌های آذربایجان شرقی هفت داروخانه، البرز سه داروخانه، کهگیلویه و بویر احمد سه داروخانه، اردبیل دو داروخانه و کرمانشاه، قزوین و زنجان هر کدام یک داروخانه به علت گرانفروشی ماسک، حذف عرضه مواد شوینده و بهداشتی و حضور نداشتن مسئول فنی پلمب شده است.

وی افزود: در استان‌های تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان انبار‌های ماسک و محلول ضد عفونی کننده کشف و پلمب شده است.

رایگانی گفت: اولویت ما این است که ماسک‌ها بلافاصله پس از کشف با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار مراکز توزیعی قرار گیرد.

وی گفت: در هماهنگی با دادستان‌های سراسر کشور برای محتکران از آنجایی که نظام سلامت کشور را تهدید می‌کنند، اشد مجازات در نظر گرفته می‌شود.

رایگانی افزود: این افراد به عنوان اخلالگران در نظام سلامت مجازات می‌شوند و ما بلافاصله این پرونده‌ها را در کوتاه‌ترین زمان بررسی می‌کنیم.

وی گفت: فروش ماسک خارج از قیمت‌های مصوب اعلامی گرانفروشی است و قیمت ۴۱۰ تومان و قیمت ۵۱۰ تومان تعیین شده است و خارج از این قیمت‌ها به منزله عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ایا پرونده‌ای از کارخانه‌های و تولیدکنندگان ماسک به تعزیرات ارسال شده است؟ گفت: اکنون عمدتا با تخلفات بخش توزیع مواجهیم، اما تخلفات تولید کنندگان را هم رصد می‌کنیم.

وی افزود: رصد‌های ما شبانه روزی است و اقلامی از کالا‌های احتکاری را در نیمه‌های شب در دو داروخانه کشف کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین