کد خبر: ۶۳۸۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰

اظهارات وزیر کشور درباره کرونا

وزیر کشور گفت: باید در داخل با انسجام، وحدت، همکاری و همیاری بتوانیم بر موضوع کرونا ویروس غلبه کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر دوشنبه پس از جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز موضوع بحث این جلسه کرونا و آثار اقتصادی آن در کشور بود.

وی ادامه داد: به هر حال وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی این است که در هر شرایطی از تامین، تولید، توزیع و قیمت‌های کالاها اطمینان پیدا کنیم و هیچ امری نباید موجب بر هم زدن این امور شود.

اظهارات وزیر کشور درباره کرونا

وزیر کشور خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی در این جلسه حاضر بودند و واحدهای تولیدی و توزیعی اطمینان دادند که در روند خدمات رسانی و قیمت‌ها مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هر جا احساس شود که لازم به توزیع و یا تامین جدید کالا باشد آمادگی لازم در تمامی دستگاههای متولی و مسوول وجود دارد، گفت: خواهش من از همه مردم این است که این مساله یک مساله عمومی شده است، بنابراین بدون حضور آنها و تلاش‌ها و همدلی با مسئولان کنترلش مشکل خواهد بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: همه مسئولان در حوزه‌های مختلف به ویژه وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی این موضوع دستورالعمل‌های لازم را صادر کردند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در دولت این مساله وقتی مطرح شد رییس جمهوری همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها را مسئول کرد که در خدمت وزارت بهداشت باشند و همه خدمات پشتیبانی و اقدامات لازم را حتماً به صورت مستمر در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

وزیر کشور با اشاره به فعالیت های گسترده شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی و معاند که مانند هر موضوع دیگری مساله کرونا را دستاویز قرار می‌دهند تا در داخل نا کارآمدی و اختلاف و سردرگمی را به نمایش بگذارند، تصریح کرد: رسانه های خارج از کشور با تولید برخی از برنامه‌های کذب به دنبال اهداف خاص هستند. همین مکاتبات و نامه‌هایی که این چند روز در رسانه‌ها منتشر شد که دو مورد مربوط به وزارت کشور و چند مورد مربوط به وزارت بهداشت بود، کذب محض است.

وی ادامه داد: رسانه های معاند و دشمن ملت ایران از شیوه‌های دروغ پراکنی و برجسته سازی و خبرهای تحریف شده استفاده می‌کنند. ما باید در داخل با انسجام، وحدت همکاری و همیاری هم بتوانیم بر این موضوع غلبه کنیم.

وزیر کشور گفت: گزارشی که امروز وزارت بهداشت ارائه کرد روند را وقتی ترسیم کردند از نظر وزارت بهداشت با آمار و ارقامی که دارند روند را کنترل شده و مدیریت شده می‌دانند، که امیدواریم این موضوع از حوزه کنترل مدیریت شده به حوزه کاهشی و نهایتا توقف این امر برسیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: امروز در خدمت وزارت بهداشت بودیم و بخاطر این تشکیل جلسه دادیم که همه دستگاه ها بتوانند کمک لازم را به این وزارت خانه انجام دهند.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که تصمیم وزارت بهداشت در مورد روند تعطیلی ها چیست؟ اظهار داشت: موضوع تعطیلی‌ها نیز در جلسه امروز مطرح شد و مقرر گردید تا وزارت بهداشت دستور العمل هایی برای تمام استانداری ها و دستگاه های اجرایی همانند آموزش و پرورش تنظیم و ارسال کند تا متناسب با آن عمل شود. چون هر استان به طور مستقل تصمیم می گرفت و این موضوع شاید موجب عدم وحدت رویه در امور می شد.

وی تصریح کرد: همچنین قرار شد متولی موضوع کرونا در کشور وزارت بهداشت باشد و رئیس جمهور هم ساختاری را برای این مسأله تشکیل دادند و در آن ساختار کارگروه هایی در نظر گرفتند که اولین جلسه را هم خود رئیس جمهور خواهد گذاشت و در آنجا ابلاغ رسمی به همه دستگاه ها انجام می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین