کد خبر: ۶۳۸۴۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

توصیه مسئولان به مردم؛ تا کنترل کرونا از منازل خارج نشوید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی قزوین به شهروندان استان به ویژه افراد مسن، بیمار و کودکان توصیه کرد به منظور مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا کمتر از خانه خارج شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

پیمان نامدار روز سه شنبه اظهار داشت: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا، رفت و آمد کمتر شهروندان به بیرون از منزل به پیشگیری و مهار آن کمک می‌کند و توصیه می شود به جز ضرورت و برای خرید مایحتاج عمومی و کارهای ضروری در این روزها کمتر از منزل خارج شوند.

این مسوول افزود: رعایت نکات بهداشتی باید مورد توجه همه شهروندان قرار بگیرد که از مهم ترین آنها زدن ماسک برای افراد بیمار و کسانی که با بیماران سروکار دارند و همچنین شست و شوی مرتب دست ها با صابون و یا مواد ضدعفونی و دست ندادن و روبوسی نکردن و رعایت فاصله یک و نیم متری با افراد مشکوک به بیماری و استفاده نکردن ار وسایل مشترک و عمومی است.

توصیه مسئولان به مردم؛ تا کنترل کرونا از منازل خارج نشوید

به نوشته خبرگزاری ایرنا، نامدار خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مورد مثبت ویروس کرونا در قزوین مشاهده و ثبت نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی قزوین اظهار داشت: مشکلی به لحاظ تامین ماسک در استان وجود ندارد اما اولویت توزیع آن با استان های درگیر است و در صورت دستور وزارت بهداشت، آمادگی برای توزیع رایگان آن وجود دارد.

با هدف پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا، علاوه بر تعطیلی مهاد کودک، مدارس و دانشگاه ها، مراکز وابسته به بهزیستی، کلاس های آموزشی آزاد، موزه ها و ... و همچنین کلیه فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی و نمایشگاه ها در قزوین تعطیل شده و به حالت تعلیق درآمده اند.

یک عضو کمیسیون بهداشت: مردم تا کنترل کرونا از منازلشان خارج نشوند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مردم خواست که در بسیج عمومی پیشگیری از شیوع کرونا شرکت کرده و حتی المقدور تا کنترل بحران و اعلام وضعیت عادی از منازل شان خارج نشوند.

ابوالفضل سروش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شیوع گسترش ویروس کرونا در کشور گفت: کرونا ویروس جدید یک ویروس جهش یافته از رده کرونا ویروس‌هاست که اخیرا در کشور چین شناسایی شده و برخی معتقدند این ویروس از حیوانات وحشی به انسان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه «سرایت سریع و مدت ماندگاری کرونا ویروس در خارج از بدن به ویژه بر روی سطوح نگران کننده است»، افزود: اگرچه این ویروس قدرت کشندگی پایین تری نسبت به سایر رده ها مثل سارس و مرس دارد اما سرعت و روش های انتقال آن از یک طرف و عدم شناخت مکانیسم های بیماری زایی و رفتار آن در نژادهای مختلف انسانی از طرف دیگر، موجب شده که جامعه جهانی به عنوان یک بحران به آن نگاه کند و تمامی کشورها به سرعت در حال رصد اطلاعات و انجام تحقیقات به منظور یافتن راههای مهار بیماری و درمان آن هستند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ورود کرونا ویروس به کشور گفت: متاسفانه تعدادی از هموطنان فوت شده‌اند که ضمن تسلیت به بازماندگانشان لازم است تمامی مردم عزیز کشور در یک بسیج عمومی پیشگیری شرکت کنند تا بتوان گسترش این بیماری را مهار و کنترل نمود. با توجه به رفتار این ویروس هرگونه مواجهه با فرد یا محیط آلوده باید محدود شده و در موارد ضروری ارتباط تحت شرایط کنترل شده شدید انجام گیرد. تمامی ارتباطات نزدیک از جمله دست دادن، روبوسی، تماس فیزیکی، استفاده از وسایل و ابزارآلات مشترک، حضور در اماکن عمومی، شرکت در مراسمات دینی و آیینی، جشن ها، مسابقات، برنامه های تفریحی و ورزشی، اردوها، زیارت ها، نماز جمعه و جماعات، جلسات کاری، استفاده از حمل و نقل عمومی، تبادل وجوه نقد(سکه و اسکناس) و غیره باید ممنوع و تعطیل شود.

سروش در جمع بندی اظهار کرد: تماس با تمامی سطوحی که احتمال آلودگی ولو ضعیف دارند، باید محدود شود. حضور در منزل و خارج نشدن از خانه ها بهترین راهکار برای عدم تماس است پس حتی المقدور تا کنترل بحران و اعلام وضعیت عادی از منازل تان خارج نشوید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز ابعاد و میزان گسترش بیماری در ایران شناخته شده نیست ناگزیر هر یک از ما ممکن است بیمار یا ناقل بیماری باشیم لذا ضمن رعایت حریم و حرمت انسانی همدیگر، همگی بخاطر سلامت خود، خانواده و عموم جامعه، مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

به گفته سروش طبق تحقیقات اخیر شستشوی مکرر دست ها موثرترین راه پیشگیری از انتقال بیماری است. اگر چه استفاده از ماسک خیلی مهم است اما به اندازه استفاده از دستکش و شستشوی دستها اهمیت ندارد لذا در حوزه بهداشت شخصی شستشوی مکرر دست و در حوزه بهداشت عمومی ضدعفونی مستمر سطوح لازم و ضروریست.

این نماینده مجلس در مورد نحوه ورود این بیماری به کشور گفت: اگرچه هنوز منبع اصلی انتشار بیماری در دست بررسی است اما به گفته وزیر بهداشت احتمالا بیماری از طریق مسافران چینی و بازرگانان ایرانی که به چین سفر داشته اند وارد ایران و منتشر شده است.

سروش با تاکید بر لزوم مبارزه با محتکران ماسک و لوازم بهداشتی اظهار کرد: طبق یک مثل قدیمی "سزای گران فروش نخریدن است"؛ در این مورد نیز سیاست وزارت بهداشت مبنی بر توزیع رایگان ماسک و لوازم بهداشتی سیاستی بسیار زیرکانه و موثر بوده که علاوه بر ایجاد عدالت در دسترسی عموم بویژه اقشار ضعیف جامعه به اقلام مورد نیاز، محتکران را نیز با نخریدن اقلام احتکار شده شکست خواهد داد.

وی تاکید کرد: باید سیستم قضایی ضمن برخورد شدید با عاملان بی توجه یا فرصت طلب در انتقال بیماری به کشور، برای محتکران، گرانفروشان و سوءاستفاده گران از سلامت مردم اشد مجازات در نظر گیرد و آنان را به سزای اعمال پلیدشان برساند طوریکه دیگر هیچ کس جرات نکند با سلامت مردم بازی کند.

کارهای خود را در خارج از منزل متوقف کنید

سیدحسین اینانلو، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در استان البرز خبر داد و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: متأسفانه یک نفر از سه بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باخت.

اینانلو از مردم خواست تا حد امکان از منزل خارج نشوند و کارهای خود را در خارج از منزل متوقف کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
1
10
مسئول محترم تو میای جواب کارفرما رو میدی؟
مسئول محترم تو میای حقوق ماهیانه من رو پرداخت میکنی. من پس اندازم فقط برای دو هفته کافیه.
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
10
کسی که کارمند است مجبور به بیرون امدن ازمنزل است پس چرا احمقانه توصیه به عدم خروج مردم از منزل میکنند . رییس جمهور ..... شده هم شورش و رو دراورده باید 10 روز همه اداره ها تعطیل شود .
علی تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
ایکاش کشور ثروتمندی داشتم.ایکاش وهزاران ایکاش دیگر .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
4
چرا ادارات را تعطیل نکردید .
وقتی در اداره ای یک مدیر ... عرضه نصب یک دستمال توالت یا دستمال حوله در سرویس بهداشتی نداره چرا دولت ادارات را تعطیل نمی کنه .
چرا مجلس تعطیل میشه ولی ادارات تعطیل نمی شود .
چرا به مردم خیانت می کنید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین