کد خبر: ۶۳۸۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

راه‌های گرفتن اقامت استرالیا

استرالیا کشوریست که به نیروی کار جوان و متخصص نیاز دارید. پس اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید و در شغل خود یک متخصص هستید، می‌توانید برای دریافت ویزای اقامت این کشور آماده شوید.
آفتاب‌‌نیوز :

اقامت استرالیا از طریق ۵ روش انجام می‌شود. این کشور که در سال‌های اخیر سیاست مهاجرپذیری را در پیش گرفته، به دنبال جذب نیروی جوان، متخصص و مستعد کار است.

نیاز به نیروی متخصص در این کشور باعث شده تا نیرو‌های خارجی را جذب کنند. از سوی دیگر بالا بودن دستمزد، بالا بودن نرخ دستمزدها، سطح بالای کیفیت زندگی و رفاه شهروندان از دلایلی است که باعث جذابیت این کشور برای مهاجران خارجی شده است.

راه‌های گرفتن اقامت استرالیا

اگر شما هم جزء کسانی هستید که به اقامت استرالیا فکر می‌کنید و به دنبال یک روش راحت برای ورود به این کشور هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

۱. اقامت استرالیا از طریق کارآفرینی
۲. اقامت در استرالیا از ویزای اسپانسرشیب
۳. مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای بریجینگ
۴. دریافت ویزای ۴۹۱ استرالیا
۵. دریافت ویزای اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری

اقامت استرالیا از طریق کارآفرینی

یکی از راه‌های مهاجرت به استرالیا از طریق کارآفرینی انجام می‌شود. در این صورت باید یک ایده و یا طرح برای راه‌اندازی کسب و کار در استرالیا داشته باشید. طرح شما باید بتواند برای چند نفر از مردم استرالیایی شغل ایجاد کند. بعد از بررسی طرح، به شما اجازه‌ی اقامت به شما داده می‌شود.

شرایط دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا عبارت است از:

- داشتن حداقل ۲۰۰ هزار دلار برای راه‌اندازی کسب و کار
- حداقل ۲ سال در همان طرح فعالیت کرده باشید
- حساب بانکی شما در دو سال اخیر حداقل ۳۰۰ هزار دلار گردش مالی داشته باشد.
- توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در استرالیا
با دریافت این ویزا به شما و خانواده‌تان حق زندگی، کار و تحصیل در استرالیا داده می‌شود.

اقامت در استرالیا از ویزای اسپانسرشیب

راه‌های گرفتن اقامت استرالیا

یکی دیگر از راه‌های دریافت اقامت استرالیا از طریق ویزای اسپانسرشیب انجام می‌شود که به منظور جذب نیروی کار در نظر گرفته شده است. استرالیا کشوریست که به نیروی کار جوان و متخصص نیاز دارید. پس اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید و در شغل خود یک متخصص هستید، می‌توانید برای دریافت ویزای اقامت این کشور آماده شوید. البته باید کارفرمای خود را در استرالیا پیدا و سپس ویزای ۱۸۶ و یا ۱۸۷ استرالیا را دریافت کنید.

در روش ویزای ۱۸۶ باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. همچنین سوابق کاری، تحصیلات، سن، سوابق شغلی و میزان تخصص شما اهمیت زیادی دارد. برای اینکه بتوانید از طریق کار سریع‌تر به استرالیا مهاجرت کنید، بهتر است به دنبال اسپانسر ایالتی از استرالیا باشید. در این صورت ویزای ۱۸۶ شما ۵ امتیاز دیگر هم کسب می‌کند. ویزای ۱۹۰ استرالیا به معنای اقامت دائم است.

برای دریافت ویزای کار استرالیا باید اثبات کنید که از تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی را دارید. بعد از دریافت اقامت استرالیا، شما و خانواده حق زندگی، کار و تحصیل در استرالیا را به صورت قانونی خواهید داشت.

اگر قصد دارید ویزای ۱۸۷ اسپانسرشیب را دریافت کنید، ابتدا باید درخواست کار رسمی خود را برای یک کارفرمای استرالیایی ارسال کنید. کارفرمای شما باید در یکی از مناطق کم جمعیت استرالیا باشد. یکی از شرایط دریافت این ویزا داشتن سن کمتر از ۵۰ سال است. این ویزا شباهت زیادی با ویزای ۱۸۶ دارد. با این تفاوت که در ویزای ۱۸۷ باید در یکی از مناطق کم جمعیت استرالیا زندگی کنید.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای بریجینگ

یکی دیگر از روش‌های آسان برای مهاجرت به استرالیا از طریق دریافت ویزای بریجینگ (Bridging) انجام می‌شود. این نوع ویزا موقت است و به شما اجازه می‌دهد برای مدت مشخصی در استرالیا زندگی کنید. البته ویزای بریجینگ به چندین نوع ویزا تقسیم می‌شوند.

هر یک از انواع ویزا‌های بریجینگ حقوق مختلفی را برای شما به همراه دارد. این نوع ویزا برای کسانی مناسب است که قصد دارند مهاجرت خود را به استرالیا قطعی کنند و مراحل اداری آن را در این کشور انجام دهند. برای مثال اگر قصد دارید در استرالیا زندگی کنید، می‌توانید ویزای بریجینگ BVB را دریافت کنید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد برای مدت کوتاه به طور قانونی در استرالیا زندگی و سپس برای دریافت ویزای اقامت دائم اقدام کنید.

دریافت ویزای ۴۹۱ استرالیا

یکی دیگر از راه‌های دریافت اقامت استرالیا از طریق أخذ ویزای ۴۹۱ استرالیا انجام می‌شود. این ویزا برای کسانی مناسب است که نتوانسته‌اند از هیچ طریقی ویزای تخصصی ورود به استرالیا را دریافت کنند. با دریافت این ویزا شما می‌توانید از یکی از مناطق کم جمعیت استرالیا اسپانسر داشته باشید.

اسپانسر شما باید یکی از خانواده‌های استرالیایی باشد. با کمک حمایت آن‌ها می‌توانید به مدت ۵ سال در یکی از شهر‌های کم جمعیت در اطراف سیدنی، ملبورن و یا پرت و بریزین اقامت داشته باشید. در این مدت ۵ سال به شما اجازه‌ی کار، زندگی و تحصیل در استرالیا داده می‌شود. با ویزای ۴۹۱ شما می‌توانید در مناطق تعیین شده توسط دولت استرالیا، جابجایی داشته باشید. البته این کار با هماهنگی مراجع ذیربط انجام می‌شود.

دریافت ویزای اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری

راه‌های گرفتن اقامت استرالیا

یکی از راه‌های ساده برای دریافت اقامت استرالیا، از طریق سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. در این نوع از اقامت شما می‌توانید به مدت ۴ سال در کشور استرالیا بدون محدودیت زندگی کنید. ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا با عنوان ویزای کلاس ۱۸۸ شناخته شده است. برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری باید شرایط زیر را داشته باشید:

- حداکثر سن ۵۵ سال است

- میزان دارایی شما باید حداقل ۸۰۰ هزار دلار استرالیا باشد- در دو سال یا چهار سال اخیر باید به میزان ۵۰۰ هزار دلار گردش مالی در حساب خود داشته باشید.

از مزیت‌های این روش، عدم نیاز به تسلط به زبان انگلیسی است. از سوی دیگر به مدرک تحصیلی خاصی هم نیاز ندارید. اما باید اثبات کنید که دارای توانایی مالی برای سرمایه‌گذاری و پرداخت هزینه‌های زندگی در استرالیا هستید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین