کد خبر: ۶۳۸۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

مدارس تهران روز چهارشنبه تعطیل است؟

سخنگوی آموزش و پرورش تهران توضیحاتی درباره تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه ارائه کرد.
مدارس تهران روز چهارشنبه تعطیل است؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود ثقفی در برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع تعطیلی مدارس در پاسخ به این سؤال که چرا مدارس تهران مانند سایر شهرستان‌ها تا آخر هفته تعطیل اعلام نمی‌شود؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه تعطیلی مدارس موافقان و مخالفانی دارد لذا تصمیم‌گیری درخصوص مدارس تهران روزانه صورت گرفته است.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران متذکر شد: البته برخی معتقدند اگر مدارس را یک هفته تعطیل اعلام کنیم باعث افزایش مسافرت‌ها و در نتیجه وضعیت شیوع ویروس کرونا بدتر خواهد شد اما دلیل اصلی ما از مدل تصمیم‌گیری اعلام تعطیلی روزانه مدارس این موضوع نبود.

ثقفی ادامه داد: در اینکه اولویت ما سلامت دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی است هیچ تردیدی وجود ندارد اما تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس فقط بر عهده آموزش و پرورش نیست.

وی در رابطه با اصولی بودن یا نبودن روند ضدعفونی کردن مدارس تصریح کرد: ما برای روند نظافت و ضدعفونی مدارس برنامه هایی را ابلاغ کردیم اما نمی‌توان انکار کرد که شاخصهای ضدعفونی و تخصص و چگونگی انجام آن در بین همکاران ما در مدارس وجود ندارد.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران افزود: ما هم عمیقاً نگرانیم که شاید شرایط مدارس ما برای مقابله با این ویروس مهیا نباشد و از این رو موافق تعطیلی دو هفته‌ای مدارس بودیم اما سایر اعضای تصمیم‌گیر موافق تعطیلی دو هفته به این شکل نبودند.

ثقفی در رابطه با صحت و سقم کانال‌های خبری به اسم آموزش و پرورش و کمپین نظرسنجی تعطیلی مدارس تا فروردین ماه گفت: هر کسی می‌تواند در فضای مجازی کانالی ایجاد کند و مطالبی را منتشر کند اما ما برای هر اعلام خبر و اطلاع‌رسانی فقط و فقط از خبرگزاری‌های رسمی و رسانه ملی اقدام می‌کنیم و به هیچ وجه در یک کانال معمولی خبر منتشر نخواهیم کرد مثلاً در یکی از کانال‌ها از بنده نقل قول کرده بودند که روحم هم از این موضوع خبر نداشت!

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پروش هیچ کانالی برای خبررسانی ندارد، افزود: مردم برای کسب اطلاعات و اخبار فقط به سایت رسمی آموزش و پرورش‌، خبرگزارهای رسمی کشور و رسانه ملی مراجعه کنند و به اخبار فضای مجازی اهمیتی ندهند.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: در حال حاضر نظرات وزارت بهداشت برای تعطیلی مدارس قطعاً در اولویت است و ما نیز متناسب با نظریات این وزارتخانه تصمیم‌گیری و اعلام نظر خواهیم کرد اما هنوز تصمیمی درباره تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه اتخاذ نشده است.

ثقفی درباره جبران زمان‌های از دست رفته برای دانش آموزان گفت: اگر میزان تعطیلی بیش از اندازه فعلی اتفاق بیفتد باید به دنبال راهکارهای جبران باشیم؛ یکی از راهکارها استفاده از شبکه‌های تلویزیونی مانند شبکه آموزش برای آموزش دانش‌آموزان است که این مسئله در جلسه مهم امروز بررسی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین