کد خبر: ۶۳۸۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

ایتالیا کانون شیوع کروناویروس در اروپا

ایتالیا در بین کشورهای اروپایی شدیدترین مورد شیوع کروناویروس جدید را تا کنون تجربه کرده است.
ایتالیا کانون شیوع کروناویروس در اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

با افزایش ناگهانی موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس در ایتالیا حدود ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان مناطق لمباردی و ونتو با محدودیت تردد و محدودیت‌های دیگر مواجه شدند.

آمارها حاکی از آن است که دست‌کم ۲۲۹ نفر در ایتالیا به کروناویروس آلوده شده و هفت تن نیز جان خود را از دست داده‌اند. اکثریت موارد ابتلا و فوتی در شهر لمباردی گزارش شده است.

افزایش موارد ابتلا در دو شهر لمباردی و ونتو مقامات محلی را مجبور ساخت تا برگزاری مراسم‌های عمومی را ممنوع اعلام کنند. همچنین مناطق گردشگری به حالت تعطیل درآمده و کلاس‌های درس دایر نمی‌باشد. علاوه بر این، از افراد ساکن در این مناطق درخواست شده از خانه‌های خود خارج نشوند و با یکدیگر ارتباط نداشته باشند.

مقامات ایتالیایی همچنین با تاکید بر اینکه منبع انتقال این ویروس در این کشور هنوز شناسایی نشده است، اظهار داشتند: شناسایی فرد ناقل و متوقف کردن زنجیره آلودگی از اهمیت خاصی برخوردار است.

گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اروپا روز گذشته (دوشنبه) به ایتالیا سفر کردند تا در روند مقابله با شیوع کروناویروس به مسئولان محلی کمک کنند.

به گزارش شبکه خبری CNN، همچنین کشورهایی از قبیل آلمان، سوئیس و اتریش محدودیت تردد را برای افرادی که از ایتالیا سفر می‌کنند اعمال نکرده اند که این امر نگرانی‌هایی را در مورد توانایی اروپا در مهار بحرانی این چنینی به همراه داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین