کد خبر: ۶۳۸۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸

گاز شهر معمولان پلدختر قطع شد/ راه ارتباطی دوره به ویسیان مسدود شد

مدیر شرکت گاز پلدختر گفت: با بالا آمدن آب رودخانه کشکان، لوله گاز شهر معمولان از توابع شهرستان پلدختر قطع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا کبودی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با بارش‌های سیل آسا در شهرستان پلدختر لوله گاز شهر معمولان به طول چهار متر دچار آسیب شد و در حال حاضر گاز شهر «معمولان» قطع شده است.

وی با اشاره به اینکه آب تا نزدیکی تونل معمولان رفته و لوله گاز روی پل را به طول ۴ متر شکسته است، اظهار داشت: در حال حاضر در شهر معمولان گاز قطع است و تا فروکش کردن آب رودخانه کشکان امکان وصل گاز شهر وجود ندارد.

گاز شهر معمولان پلدختر قطع شد/ راه ارتباطی دوره به ویسیان مسدود شد

مدیر شرکت گاز پلدختر همچنین گفت: در حال حاضر مدیرعامل شرکت گاز لرستان نیز وارد منطقه شده تا امکان وصل گاز از منطقه دیگری برای شهر معمولان بررسی شود. اکنون ۲ اکیپ شرکت گاز در معمولان و پلدختر مستقر هستند.

پس از آغاز فعالیت سامانه بارشی قوی در جو استان میانگین بارش‌ها به ۳۹.۱ میلی‌متر رسیده است.

بر اساس بارندگی های ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی لرستان میزان بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در این استان در خرم آباد ۴۳.۱، بروجرد ۳۵.۷، الیگودرز ۱۸ ، کوهدشت ۴۴.۷، پلدختر ۳۲.۷، دورود ۴۷.۷ و الشتر ۵۳.۵ میلی متر بوده است.

سامانه بارشی که از دوشنبه شب در لرستان فعال شد دارای ۲ هسته بارشی است.

هسته اول از صبح امروزسه شنبه تا اواسط روز با متوسط بارش ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر و هسته دوم از غروب امروز تا صبح فردا چهارشنبه با متوسط بارش ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر تخمین زده می شود.

راه ارتباطی دوره به ویسیان مسدود شد

فرماندار دوره چگنی گفت: شدت بارش ها از عصر امروز سه شنبه تاکنون موجب انسداد راه ارتباطی شهر دوره به ویسیان شده است.

گاز شهر معمولان پلدختر قطع شد/ راه ارتباطی دوره به ویسیان مسدود شد

قدرت الله ترابی نژاد شامگاه سه شنبه افزود: به دلیل تخریب یا انسداد پل های روستایی واقع در مسیر ارتباطی این ۲ شهر در حال حاضر راه ارتباطی آنها قطع است.

وی اظهار داشت: رودخانه در محل پل چم دیوان طغیان و تردد را غیرممکن کرده؛ پل موقت روستای دلبر سادات نیز به دلیل حجم بارندگی و شدت آب تخریب شده؛ آب در پهنای ۱۰۰ متر پشت پل نوسازی شده حیات الغیب جمع شده که با ادامه روند بارش ها؛ تخریب یا آسیب آن دور از انتظار نیست.

فرماندار دوره چگنی با بیان اینکه روستاهای حاشیه کشکان هشدار تخلیه دریافت کرده و اهالی برخی روستاها از جمله دوآب؛ چم خشکه و چم پلک نیز محل را ترک کرده اند ادامه داد: کمپ های اسکان موقت برای شهروندان دوره چگنی برپا و نشانی آن در اختیار مردم قرار گرفته است.

ترابی نژاد با اشاره به سرریز بخشی از آب های خرم رود؛ نورآباد و الشتر به سمت کشکان و کانال درون شهری دوره گفت: این کانال سرریز کرده و چنانچه بارش ها به همین منوال باشد احتمال ورود سیلاب به شهر دوره بسیار خواهد بود که بر همین اسا در اولین اقدام منازل و واحدهای تجاری اطراف این کانال تخلیه شده اند.

به گفته وی تاکنون گزارشی در خصوص خسارت بارش به روستاها بجز تخریب سه واحد دریافت نشده است.

به گزارش هواشناسی بارش ها با میانگین ۱۷۰ میلیمتر تا فردا چهارشنبه فروکش می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین