کد خبر: ۶۳۸۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

مایکل بلومبرگ در اجلاس صهیونیستی «آیپک» سخنرانی می‌کند

طبق اعلام لابی صهیونیستی «آیپک»، «مایکل بلومبرگ» میلیاردر آمریکایی و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور در اجلاس هفته آینده این لابی شرکت و سخنرانی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

دو روز بعد از اعلام تحریم اجلاس سالیانه لابی صهیونیستی آیپک توسط «برنی سندرز» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خبرها از شرکت مایکل بلومبرگ رقیب دموکرات او در این اجلاس حکایت دارد.

اجلاس سالیانه لابی صهیونیستی آیپک قرار است با حضور مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی، اول تا سوم مارس (۱۱ تا ۱۳ اسفند ماه) در آمریکا برگزار شود.

مایکل بلومبرگ در اجلاس صهیونیستی «آیپک» سخنرانی می‌کند

به نوشته «هیل»، لابی صهیونیستی آیپک اعلام کرد، مایکل بلومبرگ میلیاردر آمریکایی و شهردار اسبق نیویورک ضمن شرکت در اجلاس این لابی، برای حاضران سخنرانی خواهد کرد.

اعلام حضور بلومبرگ در اجلاس آیپک دو روز بعد از آن صورت گرفت که برنی سندرز سناتور یهودی و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در کارزار مقدماتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تحریم این نشست خبر داد.

سندرز در توضیح چرایی تحریم اجلاس آیپک گفته بود: «اسرائیلی‌ها حق دارند در صلح و امنیت زندگی کنند. همینطور مردم فلسطین. من هنوز نگران بستری هستم که آیپک برای کسانی فراهم می‌کند که نسبت به حقوق فلسطینی‌ها با تبعیض و مخالفت اظهار نظر می‌کنند. به همین دلیل در کنفرانس آنها شرکت نمی‌کنم».

این سناتور آمریکایی پیشتر هم با انتقاد از مواضع دولت ترامپ در حمایت بیش از حد از رژیم صهیونیستی، مواضع کابینه بنیامین نتانیاهو در قبال فلسطینیان را «سرکوبگرانه» و آن را «دولت نژادپرست» خوانده بود.

طبق گزارش «هیل»، دیگر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) هنوز حضورشان را در اجلاس آیپک تایید نکرده‌اند.

روز پذشته در خبرها آمده بود که معاون رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین وزیر خارجه این کشور به نمایندگی از دولت دونالد ترامپ در اجلاس آیپک حاضر می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین