کد خبر: ۶۳۸۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

سد کلان ملایر سرریز کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: در پی بارندگی‌های دو روز اخیر سد کلان ملایر سرریز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

پیش از ظهر امروز منصور ستوده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بارندگی دو روز گذشته در شهرستان همدان به میزان ۹۶ میلیمتر بارش باران و برف ثبت شد.

ستوده ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۸۳ میلیمتر بارندگی در سطح استان همدان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت ۴۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سد اکباتان نیز ذخیره خوبی دارد گفت: این سد نزدیک به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب ذخیره آب دارد که به میزان ۵۰ درصد پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: هم اکنون ورودی آب به سد اکباتان برابر با ۱۵ متر مکعب در ثانیه است.

ستوده با اعلام اینکه سد کلان ملایر سرریز کرد گفت: در حال حاضر ذخیره سد کلان ملایر به ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسیده و ورودی آب به این سد برابر با ۸۷ هزار لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: هم اکنون سر ریز سد کلان ملایر به میزان ۲۰ هزار لیتر در ثانیه است که ۱۰ هزار لیتر در ثانیه هم از دریچه تحتانی در حال خروج از سد است.

ستوده گفت: در شهرستان ملایر نیز طی دو روز گذشته ۱۰۷ میلیمتر بارندگی به ثبت رسید.

وی تاکید کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر مردم عزیز از تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، سدها، تاسیسات آبی، تغذیه‌های مصنوعی و بندهای ذخیره آب بپرهیزند و همچنین حاشیه رودخانه مسیل‌ها، سدها و تاسیسات آبی به شدت سست است لذا از تردد در این مکان‌ها جدا خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین