کد خبر: ۶۳۸۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

پوتین خطاب به معترضان: مجوز بگیرید، دیدگاه‌هایتان را بگویید

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید مخالفان در تابستان در اعتراضات گسترده در مسکو خشونت پلیس را تحریک کردند.تمامی اعتراضات بایستی بر اساس قوانین و مقررات برگزار شوند و تمامی راهپیمایی‌ها باید مجوزهای لازم را داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس امروز (چهارشنبه) گفت، معترضان با هدف تحریک نیروهای امنیتی برای استفاده آنها از باتوم مسیرهای عبور و مرور را مسدود کرده بودند. اگر مردم بر اساس قوانین و مقررات موجود رفتار کنند، چه کسی از باتوم استفاده می کند؟ پلیس هم باید از خودش دفاع کند.

پوتین خطاب به معترضان: مجوز بگیرید، دیدگاه‌هایتان را بگویید

یکسری از اعتراضات در مسکو در تابستان در نتیجه امتناع مقام ها از ثبت نام ده‌ها عضو اپوزیسیون و کاندیدای مستقل در انتخابات شورای شهر که در سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار شد، صورت گرفت. این اعتراضات با حضور ۶۰ هزار نفری مردم در مسکو و سایر شهرهای روسیه برگزار شد.

پلیس ضد شورش با ده‌ها مورد راهپیمایی بدون مجوز مقابله کرد و بسیاری از معترضان هم در نتیجه این اقدامات از سوی پلیس مجروح شدند. بیش از ۱۰۰۰ تن دستگیر شده و ۱۹ مرد جوان نیز بعدا با جرایم کیفری روبرو شدند.

خشونت پلیس و پیگرد معترضان باعث خشم گسترده مردمی شد و گروه‌های حقوق بشری هم آن را محکوم کرده و سیاسی دانستند.

پوتین اما مکررا گفته که تمامی اعتراضات بایستی بر اساس قوانین و مقررات برگزار شوند و تمامی راهپیمایی‌ها باید مجوزهای لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: مجوز بگیرید و دیدگاه هایتان را بگویید.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت، این خوب است که منتقدان همچنان از دولت نقد کنند اما این مساله برای پیشبرد اهداف در کشور و جلو بردن کشور کافی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین