کد خبر: ۶۳۸۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

سندرز: ترامپ را می‌توانم شکست دهم

برنی سندرز، نامزد پیشتاز در رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه شب در مناظره با رقبایش پیروزی خود در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی را دست یافتنی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

در مقابل رقبای برنی سندرز از برنامه انتخاباتی سناتور چپگرای ایالت ورمونت انتقاد کردند. مناظره سه شنبه شب در حالی برگزار شد که رای دهندگان در ایالت کارولینای جنوبی روز شنبه آینده در انتخابات مقدماتی این ایالت شرکت خواهند کرد.

انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی با توجه به اینکه آخرین رای گیری پیش از «سه شنبه بزرگ» (Super Tuesday) خواهد بود برای نامزدهای حاضر در رقابت ها اهمیت زیادی خواهد داشت. رای دهندگان در ۱۴ ایالت در روز سوم مارس (۱۳ اسفند) که «سه شنبه بزرگ» خوانده می شود به نامزد منتخب خود رای خواهند داد.

سندرز: ترامپ را می‌توانم شکست دهم

پیت بودجج، شهردار سابق ساوت بند ضمن انتقاد از برنامه برنی سندرز در مورد تبعات پیروزی او در رقابت مقدماتی حزب دموکرات هشدار داد: «به شما خواهم گفت که هزینه آن [پیروزی برنی سندرز] چه خواهد بود. هزینه اش چهار سال دیگر با دونالد ترامپ خواهد بود.»

پیشتازی برنی سندرز که خود را «سوسیالیست» می داند بیش از پیش به شکاف ها در حزب دموکرات دامن زده است. در حالی که هواداران سناتور ۷۸ ساله ایالت ورمونت از برنامه های او به ویژه اصلاح نظام خدمات درمانی آمریکا دفاع می کنند، منتقدان او بر این باور هستند که حزب دموکرات با یک نامزد میانه رو بخت بیشتری برای جذب رای دهندگان و شکست دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) دارد.

جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده و الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست نیز در مناظره سه شنبه شب از مواضع برنی سندرز انتقاد کردند.

بد نیست گاهی در مورد سیاست خارجی آمریکا صادق باشیم و این شامل این واقعیت هم می شود که ایالات متحده دولت ها را در سراسر جهان از جمله شیلی، گواتمالا و ایران سرنگون کرد.

سناتور ایالت ورمونت در برابر انتقادها ضمن اشاره به نظرسنجی ها تاکید کرد که توانایی غلبه بر دونالد ترامپ در انتخابات سال جاری را دارد. او خود را تنها نامزدی دانست که می تواند ائتلافی از جوانان، اقلیت های نژادی و «کارگران» برای شکست دونالد ترامپ تشکیل دهد.

برنی سندرز همچنین در واکنش به منتقدانی که برنامه های او و به ویژه طرحش برای اصلاح نظام خدمات درمانی را «افراطی» توصیف می کنند گفت: «اینها [پیشنهادهای برنی سندرز] در تمام کشورهای جهان اجرا می شود. سلامت یک حق انسانی است.»

برنی سندرز همچنین در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: «متاسفانه به طور غم انگیزی هم اکنون در اسرائیل با حضور نتانیاهو در قدرت، یک نژادپرست مرتجع رهبری این کشور را در دست دارد.»

سناتور ایالت ورمونت همچنین گفت: «نمی توانید رنج و محنت مردم فلسطین را نادیده بگیرید.»

برنی سندرز همچنین با انتقاد از سیاست خارجی آمریکا در دهه های گذشته گفت: «بد نیست گاهی در مورد سیاست خارجی آمریکا صادق باشیم و این شامل این واقعیت هم می شود که ایالات متحده دولت ها را در سراسر جهان از جمله شیلی، گواتمالا و ایران سرنگون کرد.»

انتخابات مقدماتی روز شنبه در کارولینای جنوبی در میان نامزدهای حاضر در رقابت ها برای جو بایدن اهمیت بیشتری دارد. این نامزد ۷۷ ساله که در سه ایالت آیووا، نیوهمپشایر و نوادا موفق ظاهر نشد اکنون به رای سیاهپوستان در کارولینای جنوبی امید بسته است تا بتواند به کارزار خود در آستانه «سه شنبه بزرگ» جان دوباره ای ببخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین