کد خبر: ۶۳۸۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

پذیرش مسافر در هتل‌ و اقامتگاه‌های مازندران ممنوع شد

پس از هتل‌های مازندران، سایر مراکز اقامتی شخصی در این استان نیز پذیرش مسافر را ممنوع کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

تعطیلی مدارس به دنبال سرایت ویروس کرونا که به انگیزه قرنطینه در خانه صورت گرفته بود، منجر به افزایش سفر به شمال کشور شد، این رفتار ‌اعتراض وزیر بهداشت را برانگیخت، معاون وزیر بهداشت هم اشاره کرده بود که سفر به شهرهای شمالی ایران ۲۰ درصد افزایش یافته‌ است و وزیر بهداشت هم موکدا از مردم سالکن در شهرهای آلوده به ویروس کرونا، خواست که «سفر نکنند، از شهر خود خارج نشوند، به جاهای دیگر نروند و وزارت بهداشت را مجبور به قرنطینه‌کردن نکنند. » رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم هشدار داد: مردم به مازندران سفر نکنند. استاندار مازندران هم در عین حال که از مردم خواست تا اطلاع ثانوی به این استان سفر نکنند، برای مقابله با این وضعیت از استقرار پایگاه تست کرونا به منظور پایش سلامت مسافران در مبادی ورودی این استان خبر داد.

جامعه هتلداران استان مازندران به دنبال این شرایط، بخشنامه‌ای صادر کرد و از هتل‌ها خواست از پذیرش مسافران شهرهایی که ویروس کرونا در آنها شیوع پیدا کرده مانند قم، مشهد و یا تهران خودداری کنند. جمشید سلطان مرادی، رییس این جامعه گفته است: این ممنوعیت تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

پذیرش مسافر در هتل‌ و اقامتگاه‌های مازندران ممنوع شد

او به یک فرد فوت شده در شهرستان تنکابن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اشاره کرده و گفته: آن شخص، مسافر بوده است. باید تدبیری شود تا ضدعفونی شدن همه مراکز اقامتی در استان، گردشگر و مسافر پذیرفته نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران هم اسکان مسافران و زائران در زائرسراهای این استان را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

از طرفی بهره‌برداران خانه‌مسافرها در برخی شهرهای استان مازندران، پذیرش مسافر را ممنوع کرده‌اند. در نامه‌ای که مجری خانه مسافرها در نوشهر، چالوس، نور، محمودآباد و آمل عطف به نامه‌های مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری نوشته، آمده است: به دلیل پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در منطقه و برای حفظ سلامت شهروندان، ‌تمام مراکز اقامتی اعم از خانه مسافرها تا اطلاع ثانوی از پذیرش مهمانان و مسافران در واحدها خودداری کنند و رزروهای قبلی لغو و نکات بهداشتی و ایمنی در واحدها به طور کامل رعایت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین