کد خبر: ۶۳۸۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

گسترش کرونا و ادامه سقوط قیمت نفت

قیمت نفت با افزایش شیوع ویروس کرونا در جهان و لغو برخی پروازها، ‌باز هم پایین آمد و در آستانه ورود به کانال ۴۰ دلاری قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

بازار طلای سیاه که این روزها مانند بسیاری از بازارهای جهانی، حال و روز خوبی ندارد، ‌امروز در آخرین روز معاملات هفتگی، ‌با سقوط قیمت همراه شد و تا آستانه ورود به کانال ۴۰ دلاری پایین آمد.

این در حالی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان، ‌قیمت نفت بیش از ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده و حالا به پایین‌ترین حد خود در یک سال گذشته رسیده است.

گسترش کرونا و ادامه سقوط قیمت نفت

کاهش قیمت نفت در حالی اتفاق می‌افتد که تولید نفت اوپک به عنوان تامین کننده ۳۰ درصد از نفت جهان به کمترین میزان از سال ۲۰۰۹ تا کنون رسیده است با این حال، ‌قیمت‌ها در برابر ویروس کرونا تسلیم و کاهشی شده‌اند.

همچنین گسترش ویروس کرونا باعث شده تا پیش‌بینی‌ها در مورد رشد جهانی اقتصاد با افت همراه شود و همین موضوع فشار مضاعفی بر قیمت نفت داشته است.

بر این اساس نفت برنت امروز - جمعه - هم بیش از ۱.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۵۰ دلار و ۳۰ سنت به فروش رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز به همین میزان ارزان شد و ۴۵ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

به گفته اغلب کارشناسان، ‌ تا زمانی که ویروس کرونا در جهان کنترل نشود، ‌نمی‌توان انتظار بهبود قیمت‌ها در بازار نفت را داشت و این موضوع باعث شده تا نگرانی‌ها نسبت به افت قیمت در این بازار بیشتر شود.

البته بازار نفت، ‌جلسه فوق العاده اوپک را در هفته آینده پیش رو دارد و تصمیمات این جلسه شاید بتواند بخشی از کاهش ارزش طلای سیاه را جبران کند.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.

شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف چین و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا همچنین بر تعطیلی و کاهش روند تولید بسیاری از شرکت های تولیدی و همچنین کاهش پروازهای شرکت های هواپیمایی را در پی داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین