کد خبر: ۶۳۹۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

۸ نفر در آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شدند/شناسایی ۷۹ مشکوک به کرونا در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون آزمایش کرونای هشت نفر در آذربایجان شرقی مثبت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد حسین صومی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک نفر از مبتلایان به کرونا در استان فوت کرده است.

با توجه به لزوم مدیریت و پیشگیری از احتمال آلودگی و انتقال بیماری‌های تنفسی به مراجعین و کوچک بودن فضای درمانگاه سینا، تا پایان سال جاری ویزیت های درمانگاه سینا به کلینیک شیخ الرئیس منتقل شد.

۸ نفر در آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شدند/شناسایی ۷۹ مشکوک به کرونا در خوزستان

به نوشته خبرگزاری ایرنا، اساتید و پزشکان درمانگاه سینا در کلینیک شیخ الرئیس ویزیت خواهند کرد.

همچنین مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، ملاقات بیماران در این بیمارستان را تا پایان سالجاری ممنوع اعلام کرد.

برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس در آذربایجان شرقی، محدودیت‌هایی در بیشتر ادارات و نهادها از جمله تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، برنامه های فرهنگی، و حتی برگزاری نماز جمعه در تبریز و چند شهرستان دیگر وضع شده است. ‌

شناسایی ۷۹ فرد مشکوک به کرونا در جنوب غرب خوزستان

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۷۹مورد مشکوک به کروناویروس در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان شناسایی و تحت درمان قرار دارند.

شکرالله سلمان‌زاده اظهار داشت:تاکنون تست اولیه سه مورد بیماری کرونا ویروس در آبادان مثبت بوده و منتظر جواب نهایی از سوی آزمایشگاه انیسیتوپاستور تهران در این زمینه هستیم.

وی افزود:حال عمومی نخستین فرد مبتلا به کرونا ویروس رضایت بخش است و بزودی از بیماستان مرخص می‌شود و حال دومین فرد نیز رو به بهبود است ضمن اینکه روند درمان سومین بیمار با دستگاه تنفس در حال انجام است.

سلمان‌زاده گفت:تاکنون ۲۰ نفر از بیمارانی که مشکوک به کرونا ویروس بودند پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده و زندگی عادی خود را ادامه می‌دهند.

وی بیمارستان طالقانی آبادان را بیمارستان مرجع بستری بیماران مشکوک به کرونا ویروس در آبادان اعلام کرد و اظهار داشت:سایر بیمارستان‌های آبادان از جمله بیمارستان شرکت نفت و تامین اجتماعی آمادگی پذیرش بیماران را دارند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان : به منظور حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس از امروز ۱۰ اسفندماه تا اطلاع ثانوی، ملاقات عمومی در تمامی بخش‌های بیمارستانی شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان ممنوع است.

تاکنون تست اولیه کرونا ویروس سه بیمار در آبادان مثبت اعلام شده است.

بیمارستان طالقانی برای بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا ویروس در آبادان در نظر گرفته شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

آزمایش سه نفر مشکوک به کرونا در دزفول منفی شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با ارائه آخرین آمار کرونا در این شهرستان گفت: نتیجه آزمایش سه نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول منفی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، مهدیه توکلی روز شنبه افزود: ۱۴ نفر در بخش بیماری‌های حاد تنفسی بیمارستان بزرگ دزفول بستری شده‌اند که آزمایش ۲ نفر از آنها مثبت و قطعی شده است.

وی اظهار داشت: برای صیانت از کارکنان بیمارستان براساس دستورالعمل‌های ایمنی از وسایل حفاظت فردی استفاده می‌شود و این موضوع نباید باعث نگرانی مردم باشد.

توکلی مردم را از مراجعه غیرضروری به بیمارستان برحذر داشت و از سالمندان، مادران باردار و افراد با سابقه داشتن بیماری زمینه درخواست کرد برای ملاقات بیماران از مراجعه به بیمارستان خودداری کنند.

بستری شدن ۴٠ بیمار در بخش های کرونای استان اردبیل

بستری شدن ۴٠ بیمار در بخش های کرونای استان اردبیلرئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۰ بیمار در بخش های کرونا در استان اردبیل بستری هستند.

به گزارش ایلنا، قدرت اخوان اکبری اظهار کرد: از این تعداد ١٧ بیمار در اردبیل، ١٧ بیمار در مشگین شهر، سه بیمار در پارس آباد، یک بیمار در گرمی و دو بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه جواب آزمایش کرونای ۶ نفر دیگر از استان اردبیل منفی شد، خاطرنشان کرد: با توجه به راه‌اندازی آزمایشگاه بررسی نمونه‌ها به صورت منطقه‌ای از فردا در تبریز، نمونه ها به این شهر ارسال خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: با توجه به نیروی انسانی ماهر و فضای فیزیکی قابل قبول، آمادگی خود را جهت بررسی نمونه‌ها به وزارت بهداشت اعلام کردهایم.

اخوان اکبری از همشهریان خواست؛ در صورت نداشتن کار ضروری، حداقل دو هفته آینده را در منزل بمانند و از حضور در تجمعات و اماکن عمومی خودداری کرده و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی از زحمات شبانه روزی کادر پزشکی و پرستاری به عنوان مدافعان سلامت و خط مقدم جبهه سلامتی استان تقدیر و تشکر کرد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون به بیش از ۴۲ کشور جهان منتقل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین