کد خبر: ۶۳۹۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

توصیه های بهداشتی در مقابل با کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه استفاده از ماسک در زمانی توصیه می‌شود که فرد با بیمار ارتباط داشته و یا خود بیمار باشد، گفت: در صورتی که فرد علائم تنگی نفس و تشدید علائم تنفسی پیدا کرد، باید به پزشک مراجعه کند.
توصیه های بهداشتی در مقابل با کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

کامبیز مهدی‌زاده، امروز شنبه 10 اسفند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 80 درصد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند علایم خفیف دارند و بیماری با استراحت و درمان‌های معمولی از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: حدود 20 درصد افراد دارای علایم متوسط تا شدید و ۵ درصد نیاز به مراقبت ویژه دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مرگ و میر این بیماری حدود دو درصد است، اظهار کرد: دوره نهفتگی این بیماری حدود دو تا 14 روز است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه مهم‌ترین راه‌های انتقال این بیماری، تماس دست آلوده به دهان، چشم و بینی و مخاطات وتماس با قطرات تنفسی است، اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری توصیه می‌شود افراد از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین توصیه شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به به مدت 20 ثانیه است، افزود: در صورتی که آب و صابون در دسترس نیست بهتر است از محلول‌های الکلی برای شستشو بهره برد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بهتر است از حضور در اماکن پرتردد و شلوغ خودداری شود و افراد در زمانی که نیاز نیست از منزل خارج نشوند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه افراد سطوحی که با آن ارتباط دارند را بهتر است گندزدایی کنند، یادآور شد: در مساجد افراد از مهر، سجاده، چادرنماز و تسبیح اختصاصی استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین