کد خبر: ۶۳۹۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

بیمارستانهای مشهد با کمبود ۸۰ درصدی ماسک مواجهند

رییس تجهیزات پزشکی مصرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کمبود ۸۰ درصدی ماسک در مراکز درمانی و بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم شوشتری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در شرایط کنونی نیاز بیمارستانها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ماسک برای اقدامات پیشگیرانه ۱۰۰ هزار عدد در روز است که اکنون با کمبودی جدی در این زمینه مواجه هستیم.

بیمارستانهای مشهد با کمبود ۸۰ درصدی ماسک مواجهند

وی اضافه کرد: روزانه یک میلیون عدد ماسک توسط حدود ۱۵ کارخانه در کشور تولید می‌شود که همه این ماسک‌های تولیدی به هیات امنای صرفه جویی ارزی از واحدهای زیر پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده می‌شود و از طریق این مجموعه به استانهای درگیر کرونا در سطح کشور ارائه می‌ گردد.

رییس تجهیزات پزشکی مصرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیشتر ماسک‌ها به استانهای تهران، قم و گیلان اختصاص داده می‌شده است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اولویت نبوده است که باید این موضوع چاره اندیشی شود.

شوشتری افزود: استفاده از ماسک فقط برای افراد دچار بیماریهای تنفسی برای پیشگیری از تراوش ترشحات تنفسی‌شان و همچنین پزشکان و پرستاران فعال در بیمارستانها و مراکز درمانی برای پیشگیری از ابتلای به بیماری ضرورت دارد و توصیه می شود.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک برای فرد سالم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چراکه ماسک نه تنها برای فرد سالم مفید نیست بلکه باعث تجمع میکروب نیز می‌شود.

رییس تجهیزات پزشکی مصرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در عین حال گفت: از نظر دستکش خوشبختانه کمبودی نداریم و اکنون سه کارخانه در کشور به میزان کافی دستکش مورد نیاز را تولید می‌کنند.

شوشتری افزود: برای تامین محلول ضد عفونی دست‌ها نیز سه تا چهار مرکز دیگر به خط تولید آن در مشهد با نظارت دانشکده داروسازی اضافه شده است چرا که فرمول ساخت محلول ضد عفونی پیچیده نیست.

تاکنون دو مورد مثبت ابتلای به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش شده است.

در حال حاضر حدود پنج میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و گناباد خدمات‌رسانی می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین