کد خبر: ۶۳۹۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹

شهروندان کاشانی در خانه بمانند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مردم کرونا را جدی بگیرند اما نترسند و از شرکت در اجتماع‌ها و مراسم‌های مختلف و اماکن شلوغ خودداری کنند و تا اعلام پایان بحران، تا حد ممکن در خانه بمانند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد حاجی‌جعفری روز شنبه با تاکید بر لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم، از پیش‌بینی و تمهیدات این دانشگاه همزمان با شیوع موج کرونا">ویروس کرونا در چین خبر داد و افزود: با اعلام موضوع در شهر قم از ۳۰ بهمن‌ماه، نشست‌های آنی بحران بهداشت و درمان با حضور مسوولان مربوطه شهرستان تشکیل شد و در کنار آگاهی‌بخشی، اقدام‌ها برای پیشگیری و مقابله افزایش یافت.

شهروندان کاشانی در خانه بمانند

وی بیان کرد: بر اساس تصمیم‌های صورت گرفته، بیمارستان شهید بهشتی کاشان به عنوان مرکز پذیرش و درمان بیماران مشکوک به کرونا انتخاب شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: همکاران اجرایی در این بیمارستان بخش‌های اختصاصی به بیماران را از بدو حضور در اورژانس تا بخش‌های ایزوله بستری عفونی و مراقبت‌های ویژه آماده کردند و با برنامه‌ریزی دقیق تاکنون همه بیماران عادی و بدحال را پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و مراقبتی را با نهایت از خود گذشتگی ارایه کردند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۹ نفر از بیماران پس از بهبودی ترخیص شدند.

حاجی‌جعفری اظهار داشت: در زمان حاضر موضوع درمان بیماران از سوی همکاران حوزه سلامت رصد می‌شود و هر روز همه اقدام‌ها و نواقص احتمالی در بیمارستان با حضور همه مسوولان بیمارستان و دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا هماهنگی‌های لازم در این راستا صورت شود.

خودمراقبتی، گام اساسی در کنترل کرونا

فرماندار ویژه کاشان نیز در نشست ستاد مقابله با کرونا">ویروس کرونا با قدردانی از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و کادر بیمارستانی برای خدمت‌رسانی در این شرایط ویژه گفت: ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا">ویروس کرونا در روزهای ابتدایی همه‌گیری این بیماری تشکیل شد و با نشست‌های مستمر و تمهیدهای به عمل آمده، آمادگی لازم برای مقابله با این اپیدمی ایجاد شده است.

علی‌اکبر مرتضایی، هدف از تشکیل این ستاد را بررسی راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا">ویروس کرونا و اقدام‌های موثر برای مقابله با آن و ایجاد انسجام بین بخشی عنوان کرد و افزود: خودمراقبتی گام اساسی در کنترل شیوع این ویروس مهاجم است.

وی بیان کرد: برای کنترل این اپیدمی، همه مراسم و برنامه‌هایی که زمینه‌ساز تجمع انسانی بود تا اطلاع بعدی در کاشان ممنوع است و نشست‌ها در صورت لزوم به صورت ویدیوکنفرانس برگزار خواهد شد.

فرماندار کاشان تاکید کرد: لازم است شهروندان برای حفظ سلامتی از حضور بی‌مورد در محل‌های پر رفت و آمد و سطح شهر خودداری کنند.

وی همچنین از مدیران دستگاه‌ها خواست با برگزاری آموزش‌های ویژه کارکنان، تشدید رعایت نکات بهداشتی و خودداری از ماموریت‌ها و نشست‌های غیرضروری از شیوع کرونا">ویروس کرونا پیشگیری کنند.

مرتضایی با اشاره به برگزاری نشست و دوره آموزشی ویژه اصحاب رسانه اظهار داشت: آنچه در این فضا خیلی مهم به نظر می‌رسد، ایجاد جو روانی آرام و پرهیز از ترس است که انتظار می‌رود رسانه‌ها به عنوان یاریگر اصلی مبارزه با شایعه‌ها، در راستای پیشگیری و ارتقای سطح آگاهی عمومی شهروندان، اقدام کنند.

وی از مردم خواست بدون توجه به شایعه‌ها در فضای مجازی اطلاعیه‌ها و خبرهای مربوط به ویروس کرونای جدید را تنها از رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

بنابر اطلاعیه شب گذشته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از مجموع ۱۰۱ آزمایش ارسالی از این منطقه جواب ۳۹ آزمایش دریافت شد که از این تعداد ۱۶ مورد منفی، ۱۴ مورد بینابینی و ۹ مورد مثبت قطعی بود.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا">ویروس کرونا در کشور تا ظهر امروز، دهم اسفند ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین