کد خبر: ۶۳۹۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶

فرد مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی تحت مراقبت ویژه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: فرد مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تحت مراقبت است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه جمعه درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: مشکل تنفسی این فرد در یکی دو روز اخیر تشدید شده و فعلا تحت مراقبت تنفسی است.

وی گفت: میزان اکسیژن خون بیمار پایین افتاده بود برای همین در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

فرد مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی تحت مراقبت ویژه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند افزود: از بین نمونه‌هایی که از استان به مرکز کشور ارسال شده بود، هفت مورد جواب منفی به دست ما رسید ولی امروز هشتمین جواب نمونه مثبت اعلام شد و اولین موردی است که در استان تشخیص کرونا مثبت گزارش می‌شود.

وی تصریح کرد: جزو استان‌هایی هستیم که هم با تاخیر ویروس ظاهر شد و هم کمترین موارد مثبت را داریم، موارد مشکوکی هم که وجود دارد کماکان به ارسال نمونه ادامه خواهیم داد و اقدامات محافظتی و مراقبتی را رعایت خواهیم کرد تا این موضوع را به خوبی مدیریت کنیم.

دهقانی فیروزآبادی گفت: از جمله تصمیماتی که در ستاد استانی گرفته شد، استقرار تیم‌های نظارتی در مبادی ورودی بخصوص راه آهن، پایانه‌های مسافربری و فرودگاه است که از امروز شروع شد و تداوم خواهد داشت.

وی افزود: همچنین در ادامه توزیع محلول ضدعفونی کننده دست امروز پنج هزار عدد از این محلول‌ها بین داروخانه‌ های استان توزیع شد تا در اختیار مردم قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای محافظت و مراقبت بیشتر از مردم و اینکه کمترین درگیری با ویروس کرونا را در استان داشته باشیم مقرر شد تا اطلاع ثانوی ملاقات در بیمارستان‌ها لغو شود زیرا رفت و آمد در بیمارستان می‌تواند زمینه انتقال ویروس را فراهم کند و برای اطمینان مردم ملاقات در بیمارستان‌ها ممنوع است که درخواست داریم مردم مراجعه نکنند.

وی بیان کرد: با توجه به تصمیمات در سطح استان و تاکیدات مختلف هدف از تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس و کاهش ساعات کاری ادارات این است که مردم سفر و تردد غیرضروری نداشته باشند و در منازل که امن‌ترین جا است اقامت داشته باشند تا بتوانیم با کمترین مشکل این مرحله را پشت سر بگذاریم.

دهقانی فیروزآبادی افزود: مواردی که شک داشته باشیم در حال ارسال نمونه و منتظر پاسخ هستیم لذا این احتمال هم وجود دارد که تعداد دیگری به موارد مثبت اضافه شود و هرچه مردم در زمینه رعایت توصیه‌ها گام بردارند مطمئنا موارد مثبت کمتری را خواهیم داشت.

وی همچنین امروز (شنبه) با اشاره به روند شیوع کرونا طی ۱۰ روز گذشته در کشور گفت: در این مدت حدود ۱۰۰ بیمار دارای علائم تنفسی به بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی مراجعه کردند که خیلی از این بیماران دچار آسم و سی او پی دی (بیماری‌های انسدادی مزمن ریوی)، آنفلوانزا فصلی و... بوده‌اند که از نظر شک به کرونا مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی با اعلام اینکه برخی از این بیماران معیارهای آزمایشگاهی و رادیولوژیک مشکوک به کرونا را داشته‌اند افزود: از این جهت این بیماران بررسی و نمونه آزمایش آنان به تهران ارسال شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: براساس اعلام انسیتو پاستور تهران، امروز جواب آزمایش کرونا ویروس یک بیمار ۵۵ ساله ساکن بیرجند که سابقه مسافرت به تهران را داشته است، مثبت ذکر شد.

وی گفت: با توجه به علائم تنفسی که در این بیمار مشاهده شده است، این فرد از روز اول ورود به بیمارستان، اقدامات حفاظتی موردنیاز را دریافت کرده و الان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیماران تنفسی بستری است و درمان دارویی دریافت می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی از آمادگی ۵۰۰ واحد بهداشتی در شهرها و روستاهای استان برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: به اعضای تیم سلامت اعم از پزشکان، پرستاران، مراقبین سلامت، بهورزان و... دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا و نحوه مواجهه با بیماران مشکوک ابتلا به ویروس کرونا ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بیماران خفیف مشکوک به کرونا نیاز به بستری در بیمارستان ندارند و با استراحت در منزل بهبود می‌یابند تصریح کرد: بیماران با علائم تنفسی شدیدتر به بیمارستان‌ها ارجاع می‌شوند یا ممکن است خود بیماران به بیمارستان مراجعه کنند که در این صورت اقدامات لازم از جهت بررسی کرونا انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به جلسات متعدد روزانه با حضور استاندار و سایر مدیران ارشد استان پیرامون راهکارهای مقابله با کرونا گفت: وضعیت استان در این جلسات رصد می‌شود و تاکنون تصمیمات اجرایی خوبی در این زمینه گرفته شده است.

او با بیان اینکه ضدعفونی کردن اماکن پرتردد استان روزانه در حال انجام است و این کار تداوم خواهد داشت گفت: مقرر شده است که مبادی ورودی استان شامل دو فرودگاه بیرجند و طبس، ایستگاه راه آهن طبس، پایانه مسافربری سطح استان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر استان، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و شهرداری کنترل شود و مسافران از نظر علائمی مانند تب و سایر موارد بررسی شوند تا از این جهت از نگرانی مردم کاسته شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (شنبه) اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن افزود: ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته داشتیم که یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی) بوده است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۶ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

کلاس‌های حضوری تمامی دانشگاه‌های استان تا پایان هفته جاری تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و از راه دور خواهد بود.

همچنین تمامی مدارس خراسان جنوبی بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای سراسر کشور از امروز (شنبه) تا دوشنبه دوازدهم اسفند تعطیل است و دانش‌آموزان می توانند از آموزش مجازی و تدریس در شبکه آموزش سیما بهره‌مند شوند.

ادارات استان نیز از امروز به مدت یک هفته ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا انتخاب و تجهیز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین