کد خبر: ۶۳۹۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳

فوت ۳ نفر مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از فوت ۳ نفر مبتلا به کرونا در استان آذربایجان شرقی خبر داد و خواستار رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم شد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسین صومی ابراز داشت: نمونه آزمایش کرونای ۱۵ نفر از شهروندان استان آذربایجان شرقی مثبت اعلام شده و از این تعداد ۳ نفر فوت کرده اند.

وی افزود: این آمار شامل کل استان بوده و اطلاعات نشان می‌دهد، از شهرستان‌های مراغه، سراب، هشترود، بناب، میانه، شبستر و تبریز افرادی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

فوت ۳ نفر مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: وقتی نتیجه آزمایش ۱۵ نفر از ۱۰۰ نفر مثبت اعلام می‌شود، نشان می‌دهد به ازای هر یک نفر بستری در بیمارستان، ۱۰ نفر در بیرون از بیمارستان با علائم خفیف موجب انتقال ویروس می‌شوند.

صومی ضمن توصیه مؤکد به مردم اذعان داشت: از همشهریان خواهش می‌کنیم قضیه را جدی بگیرند، آن‌هایی که گرفتار ویروس هستند حتماً از ماسک استفاده کنند تا موجب انتقال ویروس به دیگران نشوند، افراد مسن، زنان باردار و کودکان و افرادی که ایمنی بدنشان ضعیف است از تردد بی بی مورد در بیرون از خانه خودداری کنند.

وی عنوان کرد: ۲ هفته پیش رو، روزهای حیاتی برای استان آذربایجان شرقی است، اگر بهداشت فردای را رعایت کرده و مراقبت کنیم، می‌توانیم ویروس کرونا را کنترل کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین