کد خبر: ۶۳۹۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

ورزش جهان زیر سایه تهدید کرونا

رویداد‌های مهمی، چون بازی‌های یورو ۲۰۲۰ و المپیک ۲۰۲۰ میلادی نیز احتمالا تاریخ برگزاری‌شان تغییر خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس ورزشی- تیم فوتبال نیوکاسل یونایتد انگلستان بازیکنان‌اش را از دست دادن منع کرده است و مجموعه‌ای از مسابقات فوتبال در ایتالیا پشت در‌های بسته و بدون تماشاگر برگزار می‌شوند. این سایه تهدید یک ویروس بر سر ورزش جهانی است: کرونا.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ فوتبال، راگبی، ماراتن لندن و مسابقات اسب‌سواری گرند نشنال بریتانیا همگی در معرض تهدید از سوی ویروس کرونا قرار گرفته‌اند. نیوکاسل یونایتد اعلام کرد که به دستور پزشکان دست دادن بازیکنان با یکدیگر در زمین تمرین را ممنوع کرده است. همچنین، تیم‌های ایتالیایی در مناطفی که موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده در استادیوم خالی به مصاف یکدیگر می‌روند. رویداد‌های مهمی، چون بازی‌های یورو ۲۰۲۰ و المپیک ۲۰۲۰ میلادی نیز احتمالا تاریخ برگزاری‌شان تغییر خواهد کرد.

ورزش جهان زیر سایه تهدید کرونا

فوتبال انگلستان احتمالا مختل خواهد شد و تماشاگران پر شور و هیجان آن نخواهند توانست در استادیوم‌ها حاضر شوند چرا که موارد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا به بیش از 20 مورد افزایش یافته است. دولت سوئیس نیز تمام رویداد‌ها و مراسمی که در آن بیش از هزار نفر حضور داشته باشند را ممنوع کرده است. "اوله گونار سولشر" سرمربی تیم منچستریونایتد نیز اعتراف کرده که از حضور تیم‌اش در برابر بازیکنان و عوامل تیم اینترمیلان ایتالیا در لیگ اروپا می‌ترسد چرا که کرونا در شمال ایتالیا شیوع پیدا کرده است.

اینترمیلان اخیرا یکی از بازی‌های خود را در استادیوم خالی از تماشاگر سن سیرو برگزار کرد. اگر شیوع کرونا وجود نداشت ۸۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه برای تماشای مسابقه حاضر می‌شوند. وزارت بهداشت عمومی انگلستان اعلام کرده که در صورت شیوع ویروس کرونا در آن کشور مسابقات ورزشی باید به مدت دو ماه لغو شده و به حالت تعلیق درآیند. هنوز مشخص نیست که آیا با وضعیت فعلی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ که قرار است در رم آغاز شود امکان برگزاری خواهد داشت یا خیر. این احتمال نیز وجود دارد که المپیک ۲۰۲۰ توکیو به تعویق افتد. همچنین مسابقات جهانی دو میدانی که قرار بود در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ مارس در نانجینگ برگزار شود نیز تا سال ۲۰۲۱ میلادی به تعویق افتاده است.

کره شمالی نیز ماراتن پیونگ یانگ که برگزاری آن برای ماه آوریل برنامه‌ریزی شده بود را لغو کرد و مسدود کردن مرز با کره جنوبی را شدت بخشید. ماراتن سئول نیز به دلیل شیوع کرونا در کره جنوبی لغو می‌شود. مسابقات تنیس اوپن آلمان (۳-۸ مارس) مسابقه اوپن ویتنام (۲۴-۲۹ مارس) و مسابقه اوپن لهستان (۲۶-۲۹ مارس) و کلیه مسابقات انتخابی المپیک به دلیل محافظت دقیق از سلامت افراد لغو شده‌اند.

رقابت‌های انتخابی بوکس المپیک که قرار بود در ووهان چین برگزار شود نیز لغو شده است. فدراسیون فوتبال چین تمام بازی‌های داخلی در تمامی سطوح فدراسیون فوتبال آن کشور را ممنوع کرده است. برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در شانگ‌های و گوانگژو نیز تا ماه آوریل به تعویق افتاده است. تیم‌های باشگاهی فوتبال ژاپن نیز تمام بازی‌های داخلی را تا اواسط ماه مارس به تعویق انداخته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین