کد خبر: ۶۳۹۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

تهران در صدر بروز موارد جدید کرونا / ۱۷۵ بهبودیافته بیماری در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به روند صعودی بروز کروناویروس در کشور، ابراز امیدواری کرد که با رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم، از افزایش موارد بیماری در استان‌های مختلف جلوگیری شود.
تهران در صدر بروز موارد جدید کرونا / ۱۷۵ بهبودیافته بیماری در کشور
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه شعار کرونا را شکست می‌دهیم ممکن نخواهد شد مگر آنکه در هر خانه هر ایرانی و خانواده تبدیل به یک پایگاه سلامت شود، افزود: با کمک این سفیران سلامت کرونا را شکست می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه آمار قطعی ابتلا به کرونا ویروس از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز ۳۸۵ مورد افزایش یافته است، تصریح کرد: ابتلای این بیماران به معنی این است که این افراد طی سه تا پنج روز گذشته و هفته‌های قبل با این ویروس مواجه شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه افراد با رعایت نکات بهداشت فردی، خودمراقبتی، پرهیز از حضور در اجتماعات، کاهش ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری گام‌های مثبتی در مهار این بیماری برخواهند داشت، تصریح کرد: نتایج این اقدامات را طی هفته‌های آینده شاهد خواهیم بود. هر ایرانی باید نقش مراقب سلامت را بازی کند و تذکرات لازم در خصوص منع برگزاری اجتماعات و کاهش ترددها و مراوادات را رعایت کند.

وی تاکید کرد که موارد جدید ابتلا به این بیماری به دنبال گذر دوره کمون بیماری، طی این هفته مشخص خواهد شد.

جهانپور در ادامه جزییات موارد ابتلای جدید به کروناویروس را تشریح کرد و گفت:در استان تهران با ثبت ۱۷۰ مورد جدید بیماری، بیشترین مورد مراجعات اخیر و موارد مشکوک بستری شده مربوط به استان تهران بوده است. استان مرکزی با ۴۴ مورد نیز بعد از استان تهران در رتبه دوم شیوع ابتلا به کروناویروس قرار داد. همچنین استان مازندران با شناسایی ۱۱ مورد جدید ابتلا به کروناویروس از جمله استان‌هایی است که افراد باید در خصوص سفر به آن دقت لازم را داشته باشند و از انجام مسافرت‌های غیرضروری به این استان خودداری کنند.

به گفته وی، استان کرمان نیز با ابتلای دو مورد به کروناویروس، شاهد نخستین موارد ابتلا به این بیماری بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با بیان اینکه از بین افراد مبتلا به کروناویروس، ۱۷۵ مورد نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند، اظهار کرد: تعداد افراد بهبود یافته در کشور قابل توجه است و جای مسرت دارد.

وی در ادامه صحبت‌هایش ضمن قدردانی از تلاش‌های پزشکان و پرستاران در مراقبت از بیماران مبتلا به کروناویروس، ادامه داد: همکاران ما در خط مقدم درمان ابتلا به کروناویروس با اقدامات سریع خود این شرایط دشوار را تحت کنترل دارند و امیدواریم مردم نیز در این مسیر با ما همراهی کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: نمودار ابتلا به این بیماری همچنان در کشور صعودی و نشان دهنده جدیت این موضوع است. اما امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی از افزایش این آمار جلوگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین