کد خبر: ۶۳۹۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

آیا بهبودیافتگان ویروس کرونا همچنان ناقل بیماری هستند؟

یکی از بیماران بهبودیافته در چین که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود، پس از ۱۰ روز و به دنبال آزمایش مجدد دوباره به قرنطینه رفت.
آیا بهبودیافتگان ویروس کرونا همچنان ناقل بیماری هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

یک بیمار چینی مبتلا به ویروس کرونا که پس از بهبودی کامل، بیمارستان را ترک کرده بود، ۱۰ روز پس از ترخیص نتایج آزمایش‌هایش، مثبت از آب درآمد و بر این نگرانی‌ها هم که این ویروس هنوز هم می‌تواند در بدن باقی بماند دامن زد.

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که این فرد در اوایل ماه جاری از بیمارستانی در یکی از شهرهای چین مرخص شد و سپس بلافاصله اقدام به قرنطینه خود کرد. کارشناسان گمان می‌کردند که پزشکان قبل از اعلام بهبودی او، آزمایش دقیق ویروس را به بیمار نداده‌اند.

به گفته مقامات بهداشتی چین، این فرد و خانوده‌اش از زمان بهبود در قرنطینه بوده‌اند. این خانواده تا ۱۹ فوریه زمانی که برای انجام آزمایشات به یک مرکز پزشکی منتقل شدند از خانه خود خارج نشده بودند، اما با کمال تعجب نتایج آزمایش این بیمار مثبت اعلام شد.

این خبر وحشت رسانه‌های اجتماعی چین را برانگیخت. برخی از کاربران از این که موارد بسیار دیگری مانند این وجود داشته باشد ابراز نگرانی کرده و از بیمارستان‌ها خواستند تا استاندارد آزمایش‌های خود را بالا ببرند.

یکی از کاربران نوشت: بر اساس این مورد، لازم است برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس بیماران بهبود یافته به مدت دو هفته در قرنطینه نگه داشته شوند، این مورد را نمی‌توان شوخی گرفت.

به گفته یکی دیگر از کاربران دو احتمال در این باره وجود دارد؛ نخست اینکه احتمال دارد اعضای خانواده او حامل ویروس باشند، اما هیچ علامتی از خود نشان نداده و در آزمایش‌های قبلی هم تشخیص داده نشده‌اند، بنابراین بیمار دوباره آلوده شده است، دوم، بیمار بهبود نیافته و ویروس به طور کامل از بین نرفته و دوباره ظاهر شده است.

یکی از متخصصان در این باره گفت: این مورد بسیار نادر است، اما نباید از این موارد غافل بود، احتمالا تغییر استاندارد آزمایش‌ها می‌تواند علت آن باشد. او حدس می‌زند پزشکان به جای سیستم تنفسی تحتانی در بیمارستان، نمونه‌ای از دستگاه تنفس فوقانی بیمار را گرفته‌اند و با پیشرفت بیماری فرد، به احتمال زیاد ویروس در دستگاه تنفسی تحتانی مبتلایان در نمونه تشخیص داده می‌شود.

او توصیه کرد: همه بیماران بهبود یافته به مدت ۱۴ روز و به صورت روزانه وضعیت سلامتی خود را چک کنند و بیشتر مراقب بوده و رعایت نکات بهداشتی را فراموش نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین